Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس راه مقابله با تاکتیک حفظ توپ و فوتبال مالکانه پاختاکور را می داند

پرسپولیس فردا شب و از ساعت 21:15 در یک بازی حساس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور خواهد رفت. تیمی که ضمن پیروزی برابر استقلال، دیگر نماینده کشورمان توانست یک بازی برتر را هم ارائه دهد.

به گزارش طرفداری، نکته جالب این جاست اکثر رسانه های آسیایی با آنالیز این بازی مدعی شده اند پاختاکور راه بردن تیم های ایرانی را بلد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مبارک المهندی، کارشناس قطری شبکه الکاس در تحلیل این بازی چنین گفت:

پرسپولیس و پاختاکور هر دو تیم خوبی هستند و مهاجمان متمایزی دارند. به نظرم پاختاکور شانس بیشتری برای پیروزی دارد چون مهاجمان بهتری دارد. پاختاکور در حفظ توپ و ایجاد فرصت از تیم ایرانی بهتر بوده و در بازی های گذشته این را نشان داده است. پاختاکور تیمی منظم و هماهنگ بوده و به نظرم شانس اول صعود است.

این موضوع در حالی مطرح شده که پاختاکور در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 1 بر 0 از سد پرسپولیس گذشته بود.

همین اظهار نظرها باعث شده تا هواداران پرسپولیس این ابهام را داشته باشند که راه غلبه بر پاختاکور تقویت چه چیزی است و آیا پرسپولیس می تواند این تیم ماشینی را شکست دهد؟

جواب این سوال مثبت است. پرسپولیس با تکیه به دانش بالای کادرفنی اش یعنی یحیی گل محمدی و حمید مطهری و همین طور آنالیز درستی که از این تیم ازبکی داشته می تواند کار پاختاکور را در همان 90 دقیقه تمام کند.

سیستم پایه پاختاکور، 1-3-2-4

سیستم پایه تیم پاختاکور 1-3-2-4 است که به هنگام حمله، با اضافه شدن شماره 10 این تیم یعنی کران به یک خط جلوتر، به سیستم 2-4-4 مربع تغییر حالت می دهد.

پاختاکوری ها دو مهاجم بلند قد و فیزیکی با تکنیک مناسب در خط حمله دارند که می تواند برای هر خط دفاعی خطرناک باشد. ارسال های خطرناک از جناحین و استفاده از این ارسال ها یکی از راه های اصلی گلزنی پاختاکور محسوب می شود و جالب اینجاست که پرسپولیس از پیاده شدن این تاکتیک چندان نگران نیست چرا که هم مدافعان این تیم روی سرزنی تبحر دارند و هم حامد لک تبحر ویژه ای روی جمع کردن توپ های ارسالی از جناحین دارد. در بازی با السد دیدیم که نه مدافعان پرسپولیس اجازه دادند بوجناح روی ضربات سر خطرناک ظاهر شود و هم حامد لک در چند مقطع توپ ها را مهار کرد.

خطرناک مثل جلال الدین ماشاریپوف

تمام حرکات تاکتیکی تیم پاختاکور وابسته به یک بازیکن است. بازیکنی که اگر روی فرم باشد می تواند هر تیمی را زمین گیر کند و اگر به قول فوتبالی ها روزش نباشد، قدرت پاختاکور نصف خواهد شد.

ماشاریپوف که شماره 9 را به تن می کند، به هنگام تصاحب توپ هم درهای طلایی خط دفاعی حریف را خوب می بیند و هم با تکیه به قدرت شوتزنی بالایش می تواند خطرناک ظاهر شود. تردیدی وجود ندارد که یحیی گل محمدی برای مهار تکنیک ماشاریپوف و همین طور شوت های او، تمهیدات ویژه ای را تدارک دیده است. همان طور که می داند کران چه شوتزن قهاری است و قطعا این دو بازیکن را آزاد نخواهد گذاشت.

قدرت بدنی بالای شیرهای ازبکستان

پاختاکو ازبکستان که به شیرهای ازبک شهرت دارند، از قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردار هستند. بازیکنان این تیم که اکثرا ملی پوش هم هستند، فیزیک بسیار خوبی داشته و از قد و قامت بلندی برخوردارند. از این رو بسیار بعید است در جنگ های تن به تن دچار مشکل شوند. بر همین اساس یحیی گل محمدی به شاگردانش توصیه کرده مثل بازی با الدحیل از همان دقیقه اول به فکر گلزنی باشند تا کار در همان 90 دقیقه تمام شود چرا که هر چه به پایان بازی نزدیک شویم، به نفع پاختاکوری ها خواهد بود. بر همین اساس طبیعی است که یکی از تاکتیک های تیم پاختاکور کشاندن بازی به وقت های اضافه است تا بدن بازیکنان پرسپولیس با توجه به فشرگی بازی ها تحلیل برود.

یحیی گل محمدی استاد تقابل با فوتبال مالکانه

هم حمید مطهری در مصاحبه دیروز و هم یحیی گل محمدی در نشست خبری امروز به بازی مالکانه پاختاکور اشاره کردند تا نشان دهند چقدر خوب این تیم را می شناسند چرا که پاختاکور نسبت به تیمی که سال قبل مقابل پرسپولیس بازی کرد و حتی همین چند ماه قبل تفاوت های زیادی داشته است.

پاختاکور نسبت به دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان، در هر بازی به طور میانگین 100 پاس بیشتر رد و بدل کرده است. بد نیست بدانید در هر بازی بیش از 500 پاس بین بازیکنان پاختاکور رد و بدل شده است. عدد دقیق تر میانگین 550 پاس در هر مسابقه با دقت  84 تا 86 درصد است که کاملا فوتبال مالکانه این تیم را اثبات می کند.

جالب اینجاست یحیی گل محمدی استاد تقابل با تیم هایی است که فوتبال مالکانه ارائه می دهند. دوندگی بالا و پرس شدید برای کم کردن دقت پاس‌ ها، یکی از تاکتیک های یحیی برای این نوع بازی است. راهکاری که در دو بازی مقابل الدحیل و السد که هر دو تبحر زیادی در ارائه بازی مالکانه دارند دیده شد. پرسپولیس مقابل الدحیل در عین برتری به خاطر اشتباه داوری و با یک ضربه پنالتی شکست خورد و در بازی با السد هم کاملا از حریف سرتر بود و بعد از 2 بار زدن توپ به تیرک دروازه، توانست تیم پرادعای ژاوی را شکست دهد.

از این رو نگرانی چندانی بابت بازی فردا شب وجود ندارد و پرسپولیس در صورت اجرای فرامین تاکتیکی گل محمدی می تواند با شکست پاختاکور به مرحله بعد صعود کند.

 

همچنین بخوانید:

یحیی گل محمدی: فوتبال پاختاکور، فیزیکی و ماشینی است / بازیکنان از هادی نوروزی الهام گرفتند

امید عالیشاه: بازیکنان پرسپولیس هیچ وقت مغرور نشدند / برای رسیدن به فینال آسیا تلاش می کنیم

کریمتس، کاپیتان پاختاکور: با تمام توان به مصاف پرسپولیس می رویم

هویسترا، مربی پاختاکور: در دیدار برابر پرسپولیس تک فرصت ها سرنوشت ساز خواهند بود

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال مالکانه یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از اینکه از سوی باشگاه تراکتور از یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتور نام برده شد؛ اینطور در رسانه‌ها عنوان شد که یحیی گل‌محمدی برای ورود دوباره به عرصه مربیگری باید مشکلش را حل کند.

سعید مظفری زاده یکی از مدیران باشگاه تراکتور هم گفت که ما یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردیم. او در تلاش برای رفع مشکلات شخصی‌اش است تا در تبریز حاضر شود.

این صحبت‌ها این ذهنیت را پیش آورد که یحیی گل‌محمدی برای ورود دوباره به عرصه مربیگری باید تعهد بدهد. اما یحیی گل‌محمدی همه این اخبار را تکذیب کرد و گفت: به زودی با رفع مشکلات شخصی در تبریز حاضر خواهد شد.

در غیاب یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری دستیار اولش در تیم پرسپولیس تیم تراکتور را هدایت خواهد کرد. تیم به رهبری او بازی با ذوب آهن در جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

با توجه به حساسیت بازی با استقلال تماشاگران تیم تراکتور امیدوار هستند یحیی گل‌محمدی با رفع مشکلات شخصی خود در این بازی حاضر شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است