Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در چهار سال گذشته، شناسایی، کنترل و کاهش بوی نامطبوع ناشی از فعالیت غیراصولی برخی واحدهای صنعتی به ویژه در پیرامون شهرک واوان و مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، الهه بیگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از احدث و بهره‌برداری از هفت سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر 172 میلیارد تومان برای رعایت الزامات محیط زیستی و کاهش اثرات آلاینده و جلوگیری از بوی نامطبوع در حوزه این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از اهداف مهم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در چهار سال گذشته، شناسایی، کنترل و کاهش بوی نامطبوع ناشی از فعالیت غیراصولی برخی واحدهای صنعتی، به‌ویژه در پیرامون شهرک واوان و مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر افزود: با پیگیری‌های محیط زیست، در طی این مدت هفت سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار تقریبی172 میلیارد تومان، احداث و به بهره‌برداری رسید.

بوی نامطبوع در تهران می‌تواند 30 تا 40 کانون داشته باشدکانون بوی نامطبوع در پایتخت مشخص شدبوی نامطبوع در تهران می‌تواند 30 تا 40 کانون داشته باشد

بیگی با اشاره به اینکه فاضلاب‌های شهری یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع در منطقه است، اظهار کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی ملزم به رعایت استانداردهای خروجی فاضلاب هستند و خروجی پساب قبل از تخلیه به منابع پذیرنده باید از لحاظ پارامترهای موجود، در حد استانداردهای ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: در غیر این صورت پس از صدور اخطاریه و عدم اقدام مثبت از سوی واحد آلاینده، ضمن پیگیری قضائی، نام واحد متخلف در لیست صنایع آلاینده شهرستان درج و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عوارض آلایندگی محیط زیست سازمان محیط زیست عوارض آلایندگی محیط زیست سازمان محیط زیست بوی نامطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی