Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، سیاره یادشده که در فاصله ۳۲۲ سال نوری از زمین قرار دارد، در صورت فلکی ترازو واقع شده و WASP-۱۸۹ b نام گذاری شده است.

ستاره شناسان این سیاره را به سیاره مشتری در منظومه شمسی تشبیه کرده‌اند که البته از آن بسیار سوزان تر بوده و گرمای آن در حدی است که آهن در سطح سیاره مذکور بخار شده و به گاز مبدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال بیش از ۴۰۰۰ سیاره در خارج از منظومه شمسی شناسایی شده و اطلاعاتی محدود در مورد شرایط آنها به دست آمده است. اما کشف سیاره‌ای با چنین درجه حرارت بالا در سطح آن تا به حال سابقه نداشته است.

این سیاره اولین بار در ژانویه سال ۲۰۲۰ شناسایی شد و تغییرات رخ داده در منحنی نور آن در زمان عبور از برابر ستاره‌ای که به دور آن در حال چرخش است، موجب کشف ویژگی‌های خاص آن شد.

سیاره WASP-۱۸۹ b ۱.۶ برابر مشتری بوده و ۲۰ برابر مشتری به ستاره‌ای که به دور آن می‌چرخد، نزدیک است. WASP-۱۸۹ b هر ۲.۷ روز یک بار به دور ستاره اش می‌چرخد. این ستاره هم بسیار جوان، داغ و آبی رنگ است و تنها ۳۷۰ میلیون سال از عمر آن می‌گذرد. پهنای این ستاره ۲.۴ برابر زمین است و سرعت گردش آن به دور مدارش نیز بالاست.

ستاره مذکور ۲۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم‌تر از زمین است و دمای WASP-۱۸۹ b نیز به ۳۲۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. لازم به ذکر است که نقطه جوش فلز آهن ۲۸۶۲ درجه سانتیگراد است.

کد خبر 5035829

منبع: مهر

کلیدواژه: اکتشافات فضایی سیاره مشتری فناوری فضایی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک ایالات متحده امریکا فناوری فضایی گوگل روسیه فیس بوک گوشی هوشمند ایستگاه فضایی بین المللی شبکه ملی اطلاعات هوش مصنوعی ماهواره WASP ۱۸۹ b

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این سوخت غیرآلاینده است و می‌تواند جایگزین مازوت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی به گفته مسئولان این شرکت دانش بنیان، سوخت‌های جامدی که از این دستگاه خارج می شود، قابلیت اشتعال چندین برابری سوخت‌های سنگین را دارد.

دیگر خبرها

  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!