Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:21:28 GMT

تزریق واکسن آنفولانزا در منازل خانواده شهدا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۶۸۱۲

تزریق واکسن آنفولانزا در منازل خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی ظهر سه شنبه در سفر به استان اردبیل ضمن حضور در مزار شهدای اردبیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در این دیدار با اشاره به قداست و حرمت خانواده شهدا، گفت: هیچ فرصت و موقعیتی به عظمت و قداستی بالاتر از توفیق حضور در جمع خانواده شهدا نیست و ما باید قدر این توفیق و خدمت در محضر خانواده شهدا را بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با ابراز تأسف از کوتاهی برخی مسئولین در ادای حق خانواده شهدا، این امر را باعث رنجش خاطر این افراد دانست و اظهار کرد: نوع مدیریت در بنیاد شهید باید جهاد گونه و ایثار گرانه باشد چرا که شهدا با روحیه جهادی پا در میدان نبرد حق علیه باطل گذاشتند و جان خویش را در راه آسایش کشور و ملت فدا کردند. لذا بایستی با خانواده آنان در نهایت احترام و عزت برخورد کرد.

عزت نفس و بزرگی روح مادران شهدا بر همگان ثابت شده است

اوحدی با تاکید بر ارج نهادن به جایگاه مادران و خانواده شهدا، شاد کردن دل مادر شهید را بزرگترین خدمت به شهدا عنوان کرد و گفت: ما به عنوان خادمان شهدا، باید به خواسته مادر شهیدی که در نهایت عزت نفس، تنها انتظارش از مردم احترام به آرمان‌های فرزندش است عمل کنیم و در راستای ترویج اهداف و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بکوشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به ضرورت عمل به شعار جهش تولید گفت: در راستای رفع مشکلات اشتغال و بیمه فرزندان و خانواده شهدا، از ظرفیت‌های قانونی استان استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه طبق موظفی دولت، مشکل اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را حل کنیم.

ارائه خدمات واکسن آنفولانزا در منازل خانواده شهدا

وی از توزیع رایگان واکسن آنفولانزا در بین خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان خبر داد و افزود: برای خانواده شهدا اعم از پدران و مادران بالای ۶۰ سال و نیز جانبازان بالای ۲۵ درصد واکسن آنفولانزا به صورت رایگان در منازلشان تزریق خواهد شد و بقیه خانواده‌های شهدا نیز این واکسن را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

اوحدی گفت: در حوزه درمان مشکل نداریم و بدهی بیمه‌ای حل شده است و نیز در زمینه تأمین زمین مسکن خانواده شهدا نیز اقدامات لازم انجام شده و در شرف اجرا است.

برگزاری همایش سراسری نخبگان کشوری فرزندان شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، از برگزاری نخستین همایش ویژه شهدای منا با عنوان لاله‌های سفید خبر داد و افزود: همایش سراسری شکوه ایثار با محوریت تجلیل از مادران و خانواده شهدا نیز برای اولین بار در کشور برگزار شد و روز نهم مهر ماه ۹۹ نیز همایش سراسر نخبگان کشوری در بین فرزندان شهدا به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس در استان‌ها برگزار می‌شود.

نخبگان علمی و فرزندان شهدای موفق باید در جامعه معرفی شوند

در این دیدار آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در سخنانی، عزت و تمامیت ارضی کشور را مرهون رشادت و ایثارگری شهدا و خانواده آنان دانست و گفت: ملت ایران باید دین خود را نسبت به خانواده شهدا ادا کنند و احترام به جایگاه شهدا مهم‌ترین رکن در ادای دین به این جامعه ایثارگری است.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با تبلیغات سو دشمن در ایجاد گره ذهنی در بین خانواده شهدا، اظهار کرد: تعداد ۱۷۰ کانال مخالف کشور ما را رصد می‌کند و با نشر کلیپ‌های مختلف در فضای مجازی گره‌های ذهنی در خانواده شهدا ایجاد می‌کنند که وظیفه دولت و مدیران مربوطه مقابله با این تهاجم و نیز باز کردن گره‌های ذهنی خانواده شهدا است.

عاملی با اشاره به تشکیل هیئت فرزندان شهدا در برخی استان‌ها، این اقدام خودجوش را تحسین کرده و بر ضرورت برنامه ریزی بنیاد شهید در راستای توسعه این سمن‌های فرهنگی و مذهبی در سطح وسیعی از جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت معرفی نخبگان و فرزندان موفق شهدا به مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند، هرچند فرزندان شهدا از سهمیه استفاده می‌کنند اما خود نیز دارای قابلیت و استعداد بالقوه هستند و لذا باید تصویری فاخر از این فرزندان به جامعه ارائه شود.

وی با بیان اینکه اگر اکنون شهدا بودند، چه مطالبه‌ای از ما داشتند، افزود: طبیعتاً جامعه‌ای بدون هنجارهای اجتماعی و انحرافات اخلاقی و فسادهای مالی، خواسته شهدایی است جان خود را دادند تا بعد از ۵۰۰ سال عزت و اقتدار به کشورمان برگردد و ما باید خواسته آرمانی شهدا را که همان تلاش برای عزت و استقلال کشور است را عملی سازیم.

فیلم دفاع مقدس باید وجدان انسان را چنگ بزند

عاملی با تاکید بر اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی در جامعه، افزود: روحیه حماسی باید در جامعه تقویت شود و آرمان‌های شهدا به مردم ارائه شود وفیلم‌های فاخری که در حقیقت وجدان مردم را چنگ زده و آنها را از خواب غفلت بیدار سازد، تولید شده و به مردم ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان، با انتقاد از عدم پرداخت بیمه برای برخی خانواده شهدا، گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که خانواده شهدا از پرداخت بیمه خود گله مند باشند لذا دولت با اجتناب از فرصت سوزی، باید در صدد رفع مشکلات خانواده شهدا در امور مختلف باشد.

وی با تاکید بر اجرای اصولی و بدون نقص قراردادهای مربوط به مسائل و مشکلات خانواده شهدا، گفت: در خصوص تنظیم قراردادها باید توجه کرد که این قراردادها در آینده به یک گره و مشکلی دیگر تبدیل نشود و همچون تأمین مسکن بسیجیان و جانبازان ابتر و بی جواب نماند.

کد خبر 5036202

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعید اوحدی اردبیل واکسن آنفلوانزا خانواده شهدا نماینده ولی فقیه در اردبیل چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله نماینده ولی فقیه در استان واکسن آنفولانزا فرزندان شهدا خانواده شهدا بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم

برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره ۲۵ شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره 25 شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این یادواره که با حضور مردم و مسئولین استانی برگزار شد، سخنرانی، بیان روایت و خاطرات شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان بود.

2 هزار و 648 شهید در این استان دارای پرونده هستند که 2 هزار و 685 شهید در شهرستان‌های این استان مزار دارند.

به گزارش تسنیم، رتبه استان در شاخص شهید نسبت به جمعیت در کشور 1.169 است. تعداد کل ایثارگران این استان  10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان را هفت هزار و 232 نفر هستند.

مردم شهید پرور خراسان شمالی مانند سایر مردم ایران، در قالب نیروهای نظامی و انتظامی، اصناف، سازمان ها، اداره ها، داوطلب و بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند. با توجه به یکپارچگی خراسان بزرگ در آن دوران نیروهای استان با حضور در تیپ های لشکر 5 نصر سپاه پاسداران و گردان‌های فتح الله، نصرالله، حبیب‌الله، ثارالله، فجرالله، امام حسین (ع)، ادوات و لشکر ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید محمود کاوه و تیپ یکم ارتش مستقر در بجنورد و سایر نیروهای ارتش حماسه آفریدند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم