Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال تسنیم، مبنی بر اینکه با وجود تاکید دولت بر حمایت از بازار سرمایه و اظهارنظرمقام‌های دولتی در این زمینه اما شاهد ریزش ارزش سهام‌ها در بورس هستیم و هر روز شاهد خروج پول‌های حقیقی هستیم، به نظر می‌رسد مردم دیگر اعتمادی به دولت در این زمینه ندارند و چه تلاشی برای بازگشت اعتماد مردم انجام خواهد گرفت؟ گفت:‌ بارها به هموطنان عزیز اعلام کردیم که بورس دارای فراز و نشیب است و فراز و نشیب جزء ذاتی بورس است و مانند پس انداز در بانک نیست و تعابیری مثل برباد رفته در این خصوص نامناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بورس وی افزود: بنابراین تضمین دولت هیچ وقت فراز و نشیب سرمایه نبوده است و دولت گفته حمایت می‌کند. همه تلاش ما این است که هر که در بورس رفته نباید زندگیش دچار اختلال شود. البته بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است. اما هرکس وارد بورس می‌شود باید بداند این حمایت از بازار سرمایه به منزله تثبیت این که بورس همیشه فزاینده باشد، نیست. بورس تابع هزاران شرایط است و ممکن است بالا و پایین شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بنای ما گسترش و عمق بخشی به بازار بورس بوده است که این کار را  با عرضه شرکت‌های مهم در قالب صندوق‌ها ادامه می‌دهیم. در این راستا به زودی شرکت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد و حمایت ما به منزله تضمین فرار و نشیب‌ها نبوده اما معتقدیم بورس در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارها است و بازده بهتری داشته است.‌ دولت بورس را بستر توسعه می‌داند. ما عرضه اولیه‌ها را افزایش دادیم و شرایط استفاده از سهام عدالت را با اذن رهبر انقلاب فراهم کردیم که در جریان نقدینگی و روند سودآوری شرکت‌ها این تصمیم اثر خوبی داشت.

وی با بیان اینکه بازدهی پس اندازهای مردم در یونیت‌های سرمایه‌گذاری در دراز مدت بهتر خواهد بود،گفت: هر روز یک کارشناس در حال اظهار نظر در مورد بورس است. یک فایل صوتی را امروز برای آقای قالیباف اصل فرستادم گفت اصلاً چنین شخصی وجود ندارد. صوتی از شاهپور محمدی منتشر شد که سریعاً از سوی آقای قالیباف اصل و خود آقای محمدی تکذیب شد. دیروز یک توئیت جعلی بی ادبانه از آقای همتی منتشر شد که جعلی بود و او حتی روحش هم خبر نداشت. تمام تلاش ما این است که بورس در دراز مدت سودآور باشد. تمام تلاش مان این بوده که شرکت‌های سودآور را عرضه کنیم و در این زمینه هم کوتاهی نشده است.‌

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علی ربیعی بازار سرمایه سخنگوی دولت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری