Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم عصر سه شنبه در آئین اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: طرح ولایت که از سال‌های گذشته پایه گذاری شده در برابر توطئه‌های جنگ فرهنگی دشمنان در این سال‌ها بسیار موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: طرح ولایت یک طرح عمیق و بنیادین فرهنگی محسوب می‌شود و امروز جای خالی این طرح در بسیاری از مراکز و مجموعه‌ها خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: بسیاری از مجموعه‌ها در کشور امروز کار فرهنگی انجام می‌دهند اما کار فرهنگی با کار بنیادین فرهنگی بسیار متفاوت است چرا که کار فرهنگی از زدن یک پوستر شروع می‌شود تا بسیاری از فعالیت‌های این چنینی اما فعالیت بنیادین فرهنگی سال‌ها ماندگاری و اثربخشی آن باقی خواهد ماند.

ایمانی مقدم بیان کرد: کار فرهنگی باید دوام و قوام داشته باشد تا بتواند اثرگذاری کند.

به گفته وی طرح ولایت یکی از کارهای عمیق و بنیادین فرهنگی محسوب می‌شود و باید این کار ارزشمند تقویت شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی افزود: کار بنیادین فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امروز مدارس علمیه در کشور موظف به گذراندن پایه‌های بنیادین برای دروس شده‌اند و این باید در سایر فعالیت‌های فرهنگی فراگیر شود.

ایمانی مقدم گفت: امروز بیش از انجام هرگونه اقدام فرهنگی باورها و اعتقادات را محکم کرد چراکه اگر پایه‌های اعتقادی یک انسان قوی و مستحکم باشد به راحتی می‌تواند مسیر خلیفه اللهی شدن را طی کند.

وی پرداختن به کار بنیادین فرهنگی را یک اصل و ضرورت مهم بر شمرد و افزود: راه اندازی دوره عمیق معرفتی طرح ولایت در این راستا بود و امروز فراگیر شدن طرح ولایت برای آحاد و اقشار مردم یک ضرورت مهم است و باید به آن توجه کرد.

طرح ولایت زمینه‌ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در این آئین عنوان کرد: طرح ولایت باید روز به روز تقویت و رشد پیدا کند و خوشبختانه امروز به یک دوره عمیق معرفتی برای رشد و تعالی دانشجویان تبدیل شده است.

‌ابراهیم پوراسماعیل ادامه داد: اگر امروز در گام دوم انقلاب اسلامی می‌خواهیم به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم باید بر مسئله خودسازی اهمیت زیادی دهیم چراکه اگر خود را بسازیم به طور قطع در تربیت دیگران نیز مؤثر خواهیم بود.

وی طرح ولایت را زمینه‌ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی آن به دستان با کفایت جوانان انقلابی ایران اسلامی برشمرد و افزود: در استان مرکزی شروع کار طرح ولایت سال ۹۹ را از اسفند ماه با کمک دانشجویان آغاز شد و البته بیماری کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد اما باعث نشد کار متوقف شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان کرد: با برنامهریزی‌های انجام شده در سازمان بسیج دانشجویی کشور و اعلام آمادگی‌ها در ۴ استان مرکزی، تهران، قم و یزد طرح ولایت برگزار شد که در استان مرکزی این طرح به شکل حضوری و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته وی با تبلیغات مؤثری که در بستر فضای مجازی انجام شد در ابتدای کار بیش از ۵۵۰ دانشجو ثبت نام کردند که ۳۵۰ نفر آنها به مرحله مصاحبه راه یافتند که در پایان ۶۵ نفر ثبت نام نهایی شدند که در ۲۰ روز بیش از ۱۵۰ ساعت آموزش تخصصی فراگرفتند.

کد خبر 5036286

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب اراک طرح ولایت دانشجویان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله بنیادین فرهنگی بسیج دانشجویی استان مرکزی کار فرهنگی طرح ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان