Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شریفی نژاد غروب سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کمبود اقلام اساس در بازار عرضه و تقاضا استان سمنان معنا ندارد، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ضمن داشتن تدبیر راهبردی برای توزیع به موقع اقلام این روند را در استان رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و رونق کسب‌وکار بازاریان هدف عمده از نظارت واحدهای صنفی است، افزود: تعدیل قیمت و بررسی فراوانی اقلام اساسی دیگر مواردی که توسط بازرسان می‌بایست در بازار استان مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با همکاری پلیس فتا و دیگر دستگاه‌های بازرسی، نظارت‌ها از نحوه تهیه و توزیع اقلام اینترنتی باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی به‌ویژه در بحث کرونا باید در دستور کار واقع شود.

‌کاهش قیمت تخم مرغ در استان سمنان

رئیس سازمان صمت و دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این مراکز با دستور مراجع قانونی تا اطلاع بعدی مهروموم خواهند شد، ابراز داشت: آسان‌گیری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کارکنان واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

علی تشنه دل در ادامه تصریح کرد: نظارت‌ها در بازار عرضه و تقاضا برای مقابله با کرونا ویروس و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در استان سمنان تشدید خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در بازار استان طی روزهای گذشته به نسبت هفته‌های قبل کاهش‌یافته است، افزود: طبق آمار کالاهای اساسی و غذایی در بازار استان سمنان وجود دارد اما به دلایل مختلف شاهد افزایش قیمت برخی اقلام غذایی هستیم.

افزایش نظارت بر بازار استان سمنان‌

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه طی روزهای گذشته نظارت‌ها از واحدهای صنفی هم در بحث بررسی موجود و قیمت اقلام غذایی و ضروری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش‌یافته است، ابراز داشت: این مهم به تعدیل و سلامتی در بحث کرونا بازار استان کمک می‌کند

مهدی سلامتی بابیان اینکه افزایش قیمت اقلام غذایی ناشی از التهاب و مشکلات اقتصادی در سطح کشور است، در ادامه تصریح کرد: در استان سمنان نیز نظارت‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار احتمالی وجود دارد.

وی بابیان اینکه مجوز توزیع برنج خارجی به طور موقت لغو شده است که با هماهنگی شرکت غله استان این مشکل برطرف می‌شود، افزود: ۳۰۰ تن برنج و ۲۵۸ تن شکر برای نذورات برنامه‌های عزاداری ماه صفر در نظر گرفته‌شده است که شرکت غله می‌بایست برای جذب ارقام به منظور تنظیم بازار اقدام کنند.

کد خبر 5036417

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان تنظیم بازار پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله رعایت دستورالعمل های بهداشتی واحدهای صنفی استان سمنان بازار استان نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت