Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@05:57:34 GMT

هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۹۷۵۶

هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد

«ملا طلال» روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: واشنگتن و تهران از موضع عراق حمایت می‌کنند واکنون هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، «ملا طلال» روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: خروج یا بستن نمایندگی دیپلماتیک هر کشوری، پیامدهای فاجعه‌باری برای همه منطقه به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: الکاظمی در نشست امروز هیئت دولت بر مخالفت بغداد و دولت این کشور با تبدیل شدن عراق به میدان منازعه آمریکا و ایران تأکید کرد.
سخنگوی الکاظمی ادامه داد: نخست‌وزیر امروز همچنین تأکید کرد که واشنگتن و تهران از موضع عراق حمایت می‌کنند و تصمیم‌گیری در رابطه با جنگ یا صلح بخشی از اختیارات انحصاری نهادهای قانونی عراق به شمار می‌رود و اکنون هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد.
ملاطلال اظهار کرد: الکاظمی در نشست امروز کابینه همچنین تأکید کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بنا به درخواست دولت پیشین عراق به این کشور آمده‌اند و دولت متعهد به امنیت عراق و هیات‌های دیپلماتیک و منطقه سبز بغداد است و اقداماتی را نیز برای تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک اتخاذ کرده است.
ملاطلال همچنین افزود که نیروهای امنیتی شماری از عاملان شلیک راکت را دستگیر و ۱۹ تن از افسران و مسئولان امنیتی که راکت‌ها از حوزه استحفاظی‌شان پرتاب شده است، بازداشت کرده‌اند.
وی همچنین از بازداشت ۲۰ مسئول به اتهام فساد مالی و اداری خبر داد.
سخنگوی الکاظمی در پاسخ به پرسشی درباره سفر «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق به ایران گفت: سفر وزیر امور خارجه به تهران مثبت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: عراق جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا فواد حسین ملا طلال هیئت دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه