Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : ۲۹ بهمن ماه پارسال نشست ستاد کرونا در استان تشکیل و نقشه راهی در هفته نخست اسفند تصویب شد.

او با بیان اینکه با اجرایی شدن این نقشه از رسیدن کرمانشاه به اوج پیک جلوگیری به عمل آمد، گفت : در این نقشه زمینه برای بستری روزانه هزار بیمار و توزیع ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در بدترین حالت تعداد بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه به حدود ۴۳۰ نفر رسید، افزود: یک انسجام‌مطلوبی برای مقابله با کرونا در کرمانشاه شکل گرفت و تمام‌نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز پای کار آمدند.

بازوند افزود: هلال احمر در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارد و در بحث مقابله با این بیماری پیشتاز است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه همچون ۲۹ استان دیگر امروز وضعیت مطلوبی از نظر شیوع بیماری کرونا ندارد؛ آمار مبتلایان استان یک سیر صعودی دارد، اما آمار مرگ و میر ثابت است که افزایش آن در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست.

بازوند با تاکید بر اینکه برای فصل سرما که کرونا با آنفلوآنزا همزمان می‌شود نقشه راه تهیه شده است، گفت: اکنون ۲۵۰ تخت‌ای سی یو در استان داریم که ۵۶ بیمار در آن‌ها بستری هستند.

اعتماد عمومی یک سرمایه بزرگ برای هلال احمر است

او به زلزله ۲۱ آبان ماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: در روز نخست وقوع زلزله نیرو‌های سپاه و ارتش به همراه دیگر ارگان‌های امدادی دست به کار شدند و رکورد جدیدی در زمینه امداد و نجات به ثبت رساندند.

استاندار کرمانشاه افزود: مردم با وجود همه تبلیغات رسانه‌های بیگانه، ۶۳ میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز کردند در حالی که کل مبلغ واریزی به حساب چهره‌های مشهور و سازمان‌های مردم نهاد حدود ۲۰ میلیارد تومان بود.

بازوند، اعتماد عمومی را یک سرمایه بزرگ برای هلال احمر دانست و گفت: اگر خدای نکرده مردم احساس کنند هلال احمر کارآیی خود را از دست داده است اعتماد خود به این نهاد از بین می‌رود؛ هلال احمر بدون تجهیزات نمی‌تواند یک سازمان امدادی کارآمد باشد.

او با بیان اینکه باید توجه جدی به تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز هلال احمر شود، افزود: باوجود اینکه وضعیت دولت از نظر اعتباری مناسب نیست مجوز‌های لازم برای بازسازی لجستیکی هلال احمر اخذ شده است.

بازوند ایجاد خانه‌های هلال احمر در روستا‌ها اقدام بسیار ارزشمندی دانست و گفت: مردم‌نگران وقوع حوادث هستند، اما حضور هلال احمر در روستا‌ها به آنان قوت قلب می‌دهد.

او گفت: کرمانشاه در مرکزیت غرب کشور قرار دارد و به استان‌های همجوار خدمات دهی می‌کند، از این رو تقاضا دازیم که کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور برای آموزش مطرح شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت آب‌های سطحی استان ادامه داد: ست نجات غریق در استان کرمانشاه نداریم از این رو نیازمند تقویت این بخش هستیم.

بازوند افزود: با وجود اینکه در برخی از استان‌ها ۲ یا سه داروخانه هلال احمر فعال است، کرمانشاه از این داروخانه بهره نمی‌برد، از این رو توقع داریم مجوز لازم در این زمینه صادر شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا استاندار کرمانشاه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه