Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضای آن در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکر از کسانی که در این جلسه حاضر شده‌اند، گفت: وزیرانی که عضو شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای بوده‌اند اما حضور پیدا نکرده‌اند از آنها گلایه داریم و در جلسه دولت این مسئله را مطرح می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از 8500 میلیارد تومان که سالانه در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای هزینه می‌شود 85درصد این رقم صرف پرداخت حقوق مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کشور ما جوان است و نیروی آماده به کار فراوان دارد بر کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و تضمین کیفیت و سنجش و ارزیابی تأکید کرد و گفت: این امور برعهده شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای است.

در این نشست همچنین محمدرضا سپهری دبیر جلسه اعلام کرد: دستور کار این جلسه سه مورد تدوین سیاست‌های کلان همچنین بودجه 1400 برای آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز مسابقه مهارت در سال آینده است.

سپهری همچنین گفت: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور 9.3درصد یعنی زیر 10 درصد است. 

در این جلسه همچنین سپهری با برشمردن سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت:  از وظایف این شورا نظام‌بخشی و ساماندهی به آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت کشور برای رشد توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی مهار و متخصص است.

وی افزایش سهم کمی و کیفی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی در نظام آموزشی برای افزایش تولید ثروت ملی، کاهش فقر و تحقق عدالت آموزشی در جامعه را از طریق ایجاد نهضت مهارت آموزی یادآور شد.

به گفته سپهری تقاضامحور کردن آموزش مهارتی برای افزایش تولید و بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و طراحی و بهبود نظام مدیریت و راهبری آموزش و تربیت فنی و حرفه‌‌ای با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ارتقای نقش و اختیار ارائه‌دهندگان آموزش مهارتی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و سودمندی گستره نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی مدنظر است.

پربیننده ترین حداقل حقوق بازنشستگان ۲برابر شد میزان عیدی کارمندان مشخص‌شد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۷/۷ جزئیات افزایش حقوق‌ها در سال‌آینده یارانه ۱۲۰هزار تومانی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمد شریعتمداری آموزش فنی و حرفه ای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری فنی و حرفه ای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آموزش و تربیت فنی و حرفه تربیت فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای کار و رفاه اجتماعی شورای عالی آموزش حرفه ای و مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟