Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه تمرچی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه روش آموزش و حتی امتحان گرفتن از دانش‌آموزان به دلیل ارائه دروس به صورت مجازی به طور کامل تغییر کرده، لازم است محتوای آموزشی و آزمون‌ها نیز طبق الگو‌های آموزشی جدید تغییر کند تا مقداری از فشار روی معلمان و والدین برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرچی گفت: وقتی یک محتوا قرار است در بستر دیگری ارائه شود، علاوه بر اینکه زمان زیادی از معلمان را برای تفهیم مطالب به دانش‌آموزان می‌گیرد، مخارج بیشتری را هم به استفاده کنندگان از آن تحمیل می‌کند. همچنین برخی خانواده‌ها درصورتیکه فرزندشان نتواند به خوبی از طرق روش‌های آموزشی جدید درس را متوجه شود، توانایی تدریس به آن‌ها را ندارند و حتی ممکن است فرصتش را نداشته باشند.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: متاسفانه برخی خانواده‌ها قضاوت‌های عجولانه درخصوص معلمان دارند و گمان می‌برند که آن‌ها راحت در منزل خود نشسته‌اند و حقوق هم می‌گیرند، درحالی که تمام فشار تدریس مجازی روی دوش والدین است، اما این تصور درست نیست زیرا معلمان هم متحمل هزینه‌های زیادی از جمله خرید اینترنت، لپ تاپ و گوشی جدید شده‌اند و باید زمان بیشتری را صرف آموزش مجازی دانش آموزان کنند.

تمرچی تاکید کرد: اگر روانشناسان معتقدند که والدین نباید کاری کنند که دچار فوبیای کرونا شوند، منظور این نیست که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود بلکه هدف این است که طوری با کودکان رفتار نشود تا آن‌ها دچار وسواس شوند. خانواده‌ها باید راه‌های انتقال ویروس کرونا را به فرزندانشان آموزش دهند و از آن‌ها بخواهند که فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. البته این آموزش‌ها نباید به گونه‌ای باشد آن‌ها دچار وحشت شوند.

بیشتر بخوانید

منتقدان بازگشایی مدارس تمهیدی برای استمرار آموزش داشته باشند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند

 به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نادعلی رضا نژاد» در خطبه های این هفته نماز جمعه مصلای شهر گالیکش ضمن تبریک هفته معلم و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، اظهار کرد: معلمان عزیز باید مراقب اخلاق، رفتار و گفتارشان باشند چون دانش آموزان آنها را به عنوان الگوی خود می پذیرند.
 
به گفته وی؛ آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مورد انتظار هم تلاش زیاد می‌ خواهد هم همت مضاعف، معلم باید دانش آموزان را هم تعلیم دهد و هم تربیت، معلم در کنار آموزش و تعلیم باید دانش آموزان را تربیت کند، مدرسه خانه دوم است، اگر دانش آموزی در خانه تربیت نشده است باید در مدرسه با همت و تلاش و زحمات معلم تربیت شود.
 
امام جمعه شهر گالیکش با بیان اینکه جامعه و به ویژه خانواده ها از معلمان انتظارات زیادی دارند، تصریح کرد: پرورش هویت و تربیت دانش آموزان، امید آفرینی در بین دانش آموزان، تشویق آنها به مشارکت در فعالیت های اجتماعی ومهارت آموزی از جمله انتظارات از معلمان است.
 
وی افزود: معلم، مربی، دانشمند و عالم می‌ تواند جامعه را هدایت کرده و به خوشبختی و سعادت برساند.
 
حجت الاسلام رضا نژاد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ابراز کرد: امام صادق علیه السلام حق بزرگی به گردن ما دارد چون آنچه الان در دست ماست از معارف دین، احکام و تفسیر قرآن از وجود امام صادق علیه السلام است.
 
وی ادامه داد: صبر و استقامت، امانتداری و صداقت، ادب و اخلاق و ساده زیستی از ویژگی های شیعیان امام صادق علیه السلام است.
 
امام جمعه شهر گالیکش مسئله فلسطین را مهمترین مسئله دنیای امروز دانست و گفت: امروزه می بینم که دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی قیام کرده اند؛ اما پلیس آمریکا و کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند با برخورد وحشیانه با دانشجویان مقابله می کنند.
 
وی در پایان با گرامیداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر خاطر نشان کرد: نیروهای خدوم و زحمتکش هلال احمر همیشه در خط مقدم رفع مشکلات ناشی از اتفاقات و حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بوده و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود