Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین المللل تابناک: دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوریخواهان و جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی این مناظره را آغاز کردند و ۹۰ دقیقه فرصت دارند تا دیدگاه‌های خود را در مورد ۶ موضوع سوابق ترامپ و بایدن، دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، اقتصاد، مسایل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات تشریح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این برنامه کریس والاس از فاکس نیوز است و هیچ آگهی بازرگانی بین این مناظره پخش نخواهد شد.

نخستین سوال درباره دیوان عالی و گزینه جایگزین کرسی خالی این دیوان پرسیده شد که ترامپ گفت: ما انتخابات را بردیم و حق داریم که این انتخاب را انجام دهیم، اگر دموکرات ها بر سر کار بودند این کار را به سرعت انجام می‌دادند.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها هم در این باره اظهار کرد: مردم آمریکا حق دارند که تصمیم بگیرند که نامزد دیوان عالی کیست. الان ما وسط انتخابات هستیم و آغاز شده است. ده ها هزار نفر رای خود را داده‌اند و باید صبر کنیم تا مردم آمریکا مشخص کنند که چه کسی را برای رئیس جمهوری بر می گزینند.

وی افزود: من مشکلی با این قاضی برگزیده شده ندارم اما اگر اختلاف بر سر بیمه همگانی به دیوان عالی برود، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر متضرر می‌شوند.

ترامپ در این مناظره بایدن را به افکار سوسیالیستی متهم کرد و گفت من هنوز رئیس جمهوری هستم و سنا را در اختیار داریم.

بایدن پاسخ داد: ۲۰۰ هزار نفر تحت کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

ترامپ: اگر شما بودید ۲ میلیون نفر در اثر کووید-۱۹ جان می‌باختند.

سوال دوم درباره بیمه خدمات درمانی موسوم به اوباما کر بود، از ترامپ پرسید دراین چهار سال می‌خواستید که طرح جایگزین را ارائه دهید، اما تا کنون اقدام نکرده‌اید. در هفته پیش فرمان اجرایی نمادین را درست پنج روز پیش از این مناظره امضا کردید.

ترامپ به مجری برنامه گفت من فکر می کنم که با شما مناظره می کنم نه بایدن.

بایدن اظهار کرد همه می‌دانند که شما دروغگو هستید و ترامپ هم در پاسخ گفت شما دروغ می‌گویید.

ترامپ، بایدن را متهم کرد که سندرز را نمایندگی می‌کنند و با طرح سوسیالیسم او موافقت کردید.

بایدن تاکید کرد: ترامپ اصلا برنامه‌ای برای مساله بیمه سلامتی ندارد و حتی نمی داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند.

بایدن درباره این سوال که چرا مردم آمریکا باید به اظهارات شما درباره مقابله کووید-19 اعتماد کنند، گفت: رئیس جمهوری هیچ برنامه ای ندارد و گفت که همین است که هست. این را گفت چون خودش همین است که هست.

وی افزود: او می دانست که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد، گفت نمی خواهد مردم بترسند، این در حالی است که او می ترسید.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: من در ماه مارس و پس از آن هم گفتم که ما باید کمک‌های مالی را به مردم ارائه دهیم. شما باید از سنگر و زمین گلفتان بیرون بیایید.

ترامپ گفت: اگر شما می بودید میلیون ها نفر از بین می رفتند، این تقصیر چین بود. من مرزها را بستم و گفتند که این تبعیض نژادی است. شما محال بودید که مرزهای آمریکا را ببندید.

وی افزود: فرمانداران زیادی گفتند که دولت کار فوق العاده ای کرده است، ما ماسک و دستگاه حفاظتی را فراهم کردیم و تا چند هفته دیگر به واکسن دست می یابیم. اینها به خاطر رسانه های جعلی است، هر کاری کنیم بازتاب منفی می دهند و شما را مثبت جلوه می‌دهند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: شما محال بود کار ما را انجام دهید چرا که اصلا در ماهیت شما چنین چیزی وجود ندارد. در مساله آنفلوآنزای مرغی چه کار کردید.

بایدن گفت: در آن زمان 14 هزار نفر جان باختند و اقتصاد اینگونه نشد.

سوال بعدی درباره واکسن کرونا بود، که ترامپ گفت: ما آماده توزیع آن هستیم و ارتش آماده این کار است.

بایدن گفت: این همان آدمی است که گفت تاعید پاک از بین می رود، حتی گفته بود که وایتکس تزریق کنید. ما برای یک لحظه حرف او را باور نمی کنیم، آیا شما با همه دروغ هایی که گفته است، باور می‌کنید؟

وی افزود: اگر او با هوشتر شود، ممکن است بتواند کاری انجام دهد

رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و گفت درباره هوش با من صحبت نکنید، ۴۷ سال زمام امور را داشتید و هیچ کاری نکردید.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره مخالفت با بازگشایی کارها اظهار کرد: این برای آن است که او برنامه ندارد، باید کمک مالی پرداخت می شد.

ترامپ گفت این را به نانسی پلوسی بگو.

بایدن افزود: نانسی پلوسی و چاک شومر اصلا با او ملاقات نمی کنند، آنها برای این مساله برنامه دارند. او فقط در زمین بازی گلف است.

ترامپ از بایدن به خاطر استفاده از ماسک حتی اگر صد متر با دیگران فاصله داشته باشد، گفت او بزرگترین ماسک را بر صورت خود می‌زند. من ماسک در جیبم دارم و هرگاه نیاز باشد از آن استفاده خواهم کرد.

بایدن درباره فاصله اجتماعی گفت: ترامپ بسیار غیرمسئولانه عمل کرده است و در گردهمایی‌های انتخاباتی خود فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

ترامپ گفت: اگر شما می توانستید چنین جمعیتی را جمع کنید، هم این کار را می کردید.

سوال بعدی درباره اقتصاد آمریکا بود که ترامپ گفت ما بهترین اقتصاد آمریکا را داشتیم تا اینکه ویروس یا طاعون چینی وارد شد. ۱۰.۴ میلیون نفر را به کار بازگرداندیم اما بایدن می‌خواهد کشور را تعطیل کند. به ایالت‌های تحت مدیریت دموکرات‌ها نگاه کنید. یکی از آنها گفت که بعد از نوامبر بازگشایی انجام می‌دهند، چرا؟ می خواهند انتخابات تمام شود.

وی افزود: به مصرف مواد مخدر، الکل و طلاق در ایالت‌های بسته شده نگاه کنید. اگر این شخص مسئول بود کل کشور را تعطیل می کرد.

بایدن در پاسخ گفت: میلیون‌ها و میلیاردرها در این شرایط وضع خیلی خوبی داشتند. چون مالیات آنها را کسر کرد. اما افراد عادی چگونه هستند؟ او ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است.

وی افزود: او به گونه ای کار می کند که وقتی پست خود را ترک می کند، کمترین اشتغال را داشته باشیم. ایده‌ای که او پافشاری می‌کند که کشور را باز کند، آن هم در بحبوحه کرونا برای چیست؟ او هیچ کمکی به کسب و کار کوچک نکردند. از هر ۶ کسب و کار کوچک، یکی تعطیل شده است.

خبر تکمیل می شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب ترامپ بایدن نخستین مذاکره مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب رئیس جمهوری دموکرات ها دیوان عالی ترامپ گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • (ویدئو) استتار بایدن در میان دستیارانش
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است