Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، کلیات طرح تامین کالاهای اساسی دیروز با رای قاطع نمایندگان در مجلس تصویب شد. طرحی که در آن یارانه کالایی یا به عبارت دیگر کالابرگ الکترونیک به ارزش ماهانه ۱۲۰ هزار تومان برای ۲۰ میلیون نفر افراد کم درآمد و ۶۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر افراد دارای درآمد متوسط در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، ابهاماتی در خصوص تامین مالی آن نظیر تشدید کسری بودجه مطرح بود و همین موضوع باعث شد این طرح با رای نمایندگان، مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه بازگردد.

در این زمینه، قالیباف رئیس مجلس گفت: اصرار ما در این طرح این است که کالاها بین مردم توزیع شود. چون اکنون مشکل در شبکه توزیع کالا در کشور است که دارای نابسامانی است و دولت نتوانسته این مجموعه را سامان دهی کند. وی خاطر نشان کرد: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها تخصیص داده می‌شد انتظار می‌رفت که با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد اما قیمت تمام شده چیز دیگری بود. زیرا مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت.

قالیباف افزود: برای بحث تامین منابع این طرح، باید جزئیات را به کمیسیون برنامه ارجاع دهیم تا در اولین فرصت به صحن برگردد. در این حال، دیروز مرکز پژوهش های مجلس، اظهار نظر کارشناسی خود در خصوص طرح تامین کالاهای اساسی را منتشر کرد.

این مرکز پنج ویژگی تامین مالی این طرح را به این صورت برشمرده است: ۱- واقعی باشد و در شرایط کنونی به کسری بودجه دامن نزند،۲- از جنس فروش دارایی نبوده و امکان تداوم در سال های بعد را داشته باشد، ۳- بار آن تا حد ممکن بر دوش افراد با درآمد بالاتر باشد، ۴- امسال قابل حصول باشد، ۵- متناسب با نرخ تورم، این منابع نیز افزایش یابد.

این مرکز این گونه نتیجه گیری کرده که منابع درنظر گرفته شده در طرح فعلی، از ویژگی های مطلوب ذکر شده برخوردار نیستند به گونه ای که اولاً استفاده مجدد از منابع هدفمندی و افزایش ۱۵ هزار میلیارد تومان به مصارف آن، در شرایطی که در شش ماه نخست امسال، منابع هدفمندی با عدم تحقق بالایی همراه بوده، موجب تعمیق کسری بودجه در منابع و مصارف هدفمندی می شود. ثانیاً افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی سقف مجاز رد دیون دولت با شرایطی از این قبیل که چگونگی تبدیل آن به منبع درآمدی و امکان نقدشوندگی دیون واگذار شده مشخص نیست، ابهام دارد.مرکز پژوهش ها در نهایت در راستای تامین منابع این طرح به طوری که قیود یادشده را تامین کند، سه راهکار پیشنهادی را ارائه کرده که به شرح جدول است:

کد خبر 553409 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار کالا برگ (کوپن) مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟