Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی اروپا با توجه به دور نمای تیره و تار اقتصاد به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا گفت این بانک آماده است در صورت لزوم محرک های مالی بیشتری برای کمک به بهبود اقتصاد ارائه دهد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا با توجه به دور نمای تیره و تار اقتصاد به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا گفت این بانک آماده است در صورت لزوم محرک های مالی بیشتری برای کمک به بهبود اقتصاد ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به قانونگذاران اروپا، بهبود اقتصادی در سراسر منطقه یورو را بی‌ثبات و ناقص خواند. مصرف کنندگان در 19 کشور منطقه یورو تمایلی به هزینه کردن ندارند و شرکت ها هم سرمایه گذاری نمی‌کنند.

 

لاگارد طی یک ویدئو کنفرانس با اعضای کمیته اقتصادی و امور مالی پارلمان اروپا گفت:«این بحران سلامتی همچنان فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و مخاطرات بیشتری برای دورنمای اقتصاد ایجاد می‌کند. بانک مرکزی اروپا آماده است تمام ابزارهای خود را به طور مناسبی در جهت کمک به اقتصاد به‌کارگیرد».

 

اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا احتمال وضع دوباره محدودیت‌ها را افزایش داده و رشد اقتصادی به وجود آمده پس از برداشته شدن قرنطینه‌های قبلی را به خطر می‌اندازد.

 

بسیاری از اقتصاددانان‌ها پیش‌بینی می‌کنند 1.35 تریلیون یورو (1.6 تریلیون دلار) برنامه اضطراری خرید اوراق قرضه در سال جاری و احتمالاً در دسامبر پس از انتشار پیش‌بینی‌های جدید اقتصادی گسترش یابد.

 

بانک مرکزی اروپا در اوایل همین ماه اعلام کرده بود روند بهبود اقتصاد ادامه خواهد داشت. ولی بسیاری از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد علیرغم رشد بخش تولید کارخانه‌ای، بخش خدمات دوباره راکد شده است.

 

بانک مرکزی اروپا پیش بینی می‌کند نرخ تورم طی ماه های آینده همچنان منفی باشد.لاگاردعقیده دارد ارزش یورو تأثیر بسزایی در دورنمای تورم دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز بانک مرکزی اروپا منطقه یورو کمیته اقتصادی کروناویروس بانک مرکزی اروپا بهبود اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا