Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، سه‌شنبه در آیین افتتاح شماری از این طرح‌ها گفت: مجتمع گلخانه‌ای تولید زعفران در روستای براک، آب شیرن کن صنعتی، و چندین پارک محله‌ای از جمله این طرح‌ها به شمار می‌آید.

جلیل حسنی اظهار داشت: مجتمع گلخانه‌ای زعفران روستای براک با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر یکی از طرح‌های مهم تولیدی و در راستای جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آب شیرین کن صنعتی نیز با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال و تامین آب شرب سالم برای حدود ۹۰۰ خانوار روستای کهنه بخش مرکزی از دیگر طرح‌های مهمی است که با همکاری خیران و اداره آب و فاضلاب شهرستان لارستان به بهره‌برداری رسید.

همچنین امروز (هشتم مهرماه ۹۹) چندین پارک محله‌ای در روستاهای علی‌آباد، زاهد محمود، اوه و هرمود میرخویی با حضور شماری از مسوولان اجرایی استانی و محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار ویژه لارستان در این زمینه نیز بیان داشت: برای احداث این پارک‌ها و تهیه تجهیزات، وسایل تفریحی و بازی‌های کودکانه آن، پنج میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها هزینه شده است.

وی، ساخت ۲ زمین چمن مصنوعی در روستاهای هرمود میرخویی با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال و در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و همچنین زمین چمن مصنوعی شهید حاج قاسم سلیمانی در فضایی به وسعت یک هزار مترمربع در روستای کهنه با اعتباری حدود سه میلیارد ریال را از طرح‌هایی عنوان کرد که عملیات ساخت آنها در روستاهای بخش مرکزی لارستان آغاز شده است.

تابستان ۹۹ و در ۶ ماه نخست امسال، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان لارستان یا به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

یکی از طرح‌های مهم و شاخصی که در تابستان ۹۹ در لارستان به بهره‌برداری، نیروگاه برق خوشیدی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۲ میلیون یورو در روستای کورده این شهرستان بود که به صورت ارتباط راه دور با حضور رییس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد.

در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال نیز بییش از ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، راه، آب، گازرسانی، برق رسانی، آموزش، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و صنعت در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح توسعه روستایی لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح توسعه روستایی لارستان فارس افتتاح طرح توسعه روستایی لارستان فارس اخبار کنکور میلیارد ریال بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان