Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان، چهارمحال و بختیاری از وضعیت هشدار (نارنجی) وارد وضعیت قرمز شد و خروج از این وضعیت به شدت به رسیدن به ثبات نسبی و رفتار‌های بهداشتی افراد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در زمانی که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار داریم در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه فاصله اجتماعی و اعمال برخی از محدودیت‌ها به مدت دو دوره کمون (۳ تا ۴ هفته) می‌توان با ایجاد یک مکث در شیوع بیماری و رساندن آن به وضعیت ثبات برای ورود به سیر نزولی بیماری امیدوار بود.

بیشتر بخوانید

شناسایی ۱۹ مورد جدید مثبت قطعی کرونا در چهارمحال و بختیاری

شیرانی با بیان اینکه عده‌ای از افراد علی رغم تاکیدات مکرر همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و هشدار‌های بهداشتی سهل انگار هستند اضافه کرد: در کنار آموزش، ارشاد و خواهش و تمنا با توجه به تحرکات ستاد ملی و ستاد‌های استانی مقابله با کرونا و آشکار شدن این نقیصه که اقدامات ارشادی برای الزام برخی‌ها به رعایت دستورالعمل ها بی اثر است، باید کم کم منتظر یکسری اقدامات تنبیهی و محدودیتی برای این افراد بود.

او با بیان اینکه برخی از سهل انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها نه تنها خود فرد بلکه سلامت دیگران و جامعه را تهدید می‌می کند ادامه داد: این گونه رفتار‌ها جرم و قابلیت پیگیری و برخورد قضایی دارد.

شیرانی با بیان اینکه هر بازگشایی و بی احتیاطی اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد گفت: تعطیلات و مراسم‌های عزاداری، مسافرت‌های بی رویه و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی در یک ماهه‌ی اخیر موجب افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان شده است.

او افزود: از نظر متولیان بهداشت و درمان، بازگشایی مدارس در مرحله اوج شیوع بیماری کار خطرناکی محسوب می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به فراهم شدن امکان آموزش مجازی خوشبختانه بسیاری از دانش آموزان از آموزش مجازی استفاده و این امر به کاهش اثرات این اقدام کمک کرد.

او ادامه داد: عواقب هر بازگشایی حدود دو تا چهار هفته بعد نمایان می‌شود و در خصوص بازگشایی مدارس هنوز برای اظهار نظر زود است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس مراکز درمانی دستورالعمل ها شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: موسی شیرویه» پاکبان شهرداری مشهد صبح امروز براثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو به علت لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده جان باخت.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: در این حادثه که در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا اول خیابان مسلم روی داد خودرو پژو پارس با انحراف از مسیر اصلی پس از برخورد با آیلند میانی با پاکبان برخورد کرد.

وی گفت: علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند