Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:20:59 GMT

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۷۹۳

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: در سال آبی ۹۸ - ۹۹ بارش‌ها ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت بارندگی تا ۳۱ شهریورماه سال آبی ۹۹ - ۹۸ حدود ۳۷۶ میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۱۵ میلی‌متر بود، حدود ۹ درصد کاهش داشته ولی در دراز مدت حدود ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد چاه‌های غیرمجاز پرشده در استان ۳۸۶۰ حلقه ادر سال گذشته از ۳۵۰حلقه چاه فاقد پروانه تعداد ۱۸۰ حلقـه پـر و مسلوب‌المنفعه شد که حدود ۹ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب‌زیرزمینی صرفه‌جویی شد و امسال نیز مطابق برنامه تا پایان شهریورماه، ۶۳ حلقـه با حجم ذخیره و صرفه‌جویی حدود ۲ میلیون مترمکعب، پر و مسلوب‌المنفعـه شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته نصب ۱۵۰ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌ها پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای زنجان توانست ۳۰۹ دستگاه کنتور را نصب کند و امسال نیز با وجود برنامه نصب ۸۳ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند، تا پایان شهریورماه، به تعداد ۱۱۶ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

افشاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفت دشت آبی در استان زنجان وجود دارد که وضعیت ۵ دشت منفی است، تصریح کرد: ۸۵ درصد آب استان زنجان، از حوضه آبریز رودخانه قزل‌اوزن و ۱۵ درصد آن از حوضه آبریز مرکزی و قم است که از رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان‌های ماه‌نشان و طارم تخصیص جدیدی انجام نمی‌شود و تخصیص‌های فعلی نیز در حوزه کشاورزی و صنعت است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه شاهد کاهش ذخایر آبی در استان زنجان هستیم، خاطرنشان کرد: افت ۷۱ سانتی‌متری سطح آب زیرزمینی به‌صورت متوسط در استان زنجان مشاهده می‌شود که در سال‌های اخیر با توجه به بارندگی‌ها، توقف افت اتفاق افتاده و وضعیت بیلان‌ها تغییر کرده ولی هنوز سطح آب‌های زیرزمینی پایین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان سال آبی دستگاه کنتور استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰