Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام میرسجادی گفت: بنابر وصیت آیت‌الله سیدمحمدحسین میرسجادی، در تلاشیم پیکر ایشان در نجف اشرف یا مشهد مقدس دفن شود که به دلیل محدودیت در پرواز به کشور عراق، هنوز محل دفن آن مرحوم مشخص نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی میرسجادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیکر آیت الله سید محمد حسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران، که شامگاه یکشنبه، ششم مهرماه بر اثر ایست قلبی و در 82 سالگی، در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تهران درگذشت، همچنان در سردخانه این بیمارستان است، اظهار کرد: بنابر وصیت آیت الله میرسجادی، باید پیکر ایشان در نجف اشرف یا مشهد مقدس دفن شود که به دلیل محدودیت در پرواز به کشور عراق، هنوز محل دفن ایشان مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت نائب مسجد امام سجاد (ع) (واقع در تهران، خیابان شوش، خیابان انبار گندم) افزود: مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله میرسجادی که قرار بود، سه شنبه، هشتم مهرماه از ساعت 9 صبح از مقابل این مسجد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود، به دلیل عدم مشخص شدن محل دفن آن مرحوم، برگزار نشد و به جای آن، مراسم ترحیم و ختم قرآن به نیت آن مرحوم برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: آیت الله میرسجادی در وصیت نامه شان تاکید کرده که حتی الامکان و با الویت جدی، پیکرشان در نجف اشرف، یعنی محل تولدشان که محل دفن اجدادشان نیز است، به خاک سپرده شود و در صورت مهیا نشدن شرایط، در مشهد مقدس و در حرم حضرت امام رضا (ع) دفن شوند.                           

 

میرسجادی گفت: به دلیل شرایط خاص پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا، به احتمال بسیار امکان انتقال پیکر ایشان به نجف اشرف وجود نخواهد داشت و در حال بررسی امکان دفن پیکر مرحوم میرسجادی در شهرهای مشهد یا قم هستیم، هرچند هنوز هم امیدوار هستیم بتوانیم به وصیت ایشان برای به خاک سپاری در نجف اشرف عمل کنیم.

 

یادآور می شود، سید محمدحسین میر سجادى فرزند آیت ‌الله سید میر بادکوبه ‌اى (مرحوم سید میر بادکوبه‌ اى داماد آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانى، زعیم جهان تشیع بودند) و نوه دخترى مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى در ۱۲ شعبان سال ۱۳۵۷قمری، در نجف اشرف متولد شد.

 

وی در سن ۱۳ سالگى در حوزه علمیه نجف اشرف مشغول به تحصیل علوم دینى شد و پس از تکمیل مقدمات و سطح در سال ۱۳۷۸ در دروس فقه و اصول بزرگان و استادان حوزه علمیه نجف اشرف شرکت کرد که بیشترین بهره را از درس مرحوم آیت‌ الله العظمی سید ابوالقاسم خویى برد و اجازه اجتهاد از مرحوم آیت ‌الله العظمی سید محمود شاهرودى و آیت‌الله العظمی باقر زنجانى دریافت کرد.

 

مرحوم میرسجادی در سال ۱۳۶۳ شمسی، به واسطه اوضاع نابسامان عراق در زمان حکومت بعث، به ایران هجرت کرد و بعد از پیشنهادهاى مختلف براى اقامت در شهرهاى قم و مشهد و تهران، طبق استخاره، تهران را براى اقامت انتخاب کرد و در آن‌جا مشغول تدریس در حوزه علمیه امام محمدتقى(ع) و مدرسه آیت‌الله مجتهدى شد. آن مرحوم هم‌چنین به تدریس خارج فقه از روى متن «وسیله النجاه» آیت الله العظمی اصفهانى و تدریس خارج اصول همت نهاد. بعضى از تقریرات ایشان در رجال و اصول، مانند«الهدایه الى غوامض الکفایه» به چاپ رسیده است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: محل دفن آیت الله میرسجادی امامت جماعت آیت الله میرسجادی الله العظمی نجف اشرف حوزه علمیه آن مرحوم محل دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه پنجشنبه آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان همزمان با دومین سالگرد این عالم ربانی در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان برگزار شد.

در این آئین که حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه دامغان و دیگر علما، فضلا و روحانیان شهرستان دامغان و استان سمنان حضور داشتند، از خانواده مرحوم ترابی قدردانی شد.

حجت الاسلام صادقی واعظ و مدرس حوزه‌های علمیه در این مراسم به جایگاه والای عالم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم ترابی مظهر زهد، تقوا و اسوه اخلاص و ایثار بود.

وی با بیان اینکه وی خدمات ارزنده‌ای به مردم داشته است، تاکید کرد: این عالم گرانقدر عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت (ع)، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه گذاشت.

قرائت قاری بین‌المللی سید محمد حسینی پور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

آیت‌الله سید محمود ترابی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 6088902

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد