Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا ذبیحی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به پاسخ ترامپ در خصوص پرسشی درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت، گفت: ترامپ اخیرا درباره پذیرفتن نتیجه انتخابات آشکارا عنوان کرد که باید بینیم چه می شود که این سخن، یکی از دیکتاتورمابانه ترین اظهارنظرهایی است که وی تاکنون ایراد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سخنان و اقدامات و نیات ترامپ دموکراسی آمریکایی را در یکی از متزل ترین شرایط تاریخی خود قرار داده است، بگونه ای که هم حزبی های وی نیز از این موضع گیری ها به شدت نگران هستند.  

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: چنانچه بخواهیم سه شخصیت برجسته جمهوری خواه از سال 2000 به بعد را ذکر نمائیم می توان به جرج بوش، جان مک کین و میت رامنی اشاره کرد که هر سه جزو منتقدان شدید ترامپ بوده و هستند.  
وی خاطر نشان کرد: ترامپ اکنون در اکثر نظرسنجی ها وضعیت ناامیدکننده ای دارد و در اکثر ایالت ها شرایط به نفع بایدن است و لذا ترامپ اکنون سعی دارد برای پیروزی در انتخابات به هر دستاویزی متصل شود.  

ذبیحی افزود: ترامپ در سیاست خارجی از سعی برای برقراری صلح میان اعراب و اسرائیل تا تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران اقدام کرده است تا بتواند با هر بهایی شده است وضعیت سبد آرای خود را بهبود بخشد.  

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: این در حالی است که نظرسنجی ها حاکی است که تلاش ترامپ برای انعقاد قرارداد صلح میان اعراب و اسرائیل تاکنون نتیجه خاصی را به نفع وی به ارمغان نیاورده است و پس از اعلام فعال شدن مکانیسم ماشه نیز از نظر سیاسی شکست آشکاری را متحمل شده است.  

این مدرس دانشگاه افرود: با این وجود دولت ترامپ ممکن است بر خلاف قوانین و حقوق بین الملل و با توجه به ادعای مضحک خود در خصوص بازگشت قطعنامه های سازمان ملل دست به اقداماتی طی روزهای آتی تا زمان برگزاری انتخابات برای جلب آرا بزند. 

وی افزود: ترامپ در زمینه مسائل داخلی نیز سعی دارد با اعلام هر چه سریع تر به نتیجه رسیدن واکسن کرونا برای خود محبوبیت کسب کند که این امر نیز همراه با نگرانی هایی در مجامع علمی آمریکا بوده است، چرا که آنان معتقدند تا زمان اطمینان از بی خطر بودن واکسن های تولید شده نباید ثبت و تولید انبوه آن اعلام و آغاز شود.  

ذبیحی ادامه داد: یکی از موارد دیگر که ترامپ به آن دل بسته است پیروزی در مناظرات انتخاباتی با جو بایدن است، چرا که وی خود را فردی حاضر جواب و دارای استعداد بیشتر در برابر بایدن برای پیروزی در مناظره می داند و معمولا با عبارات گستاخانه ای از رقیب خود یاد می کند. اگر چه بایدن نیز توانایی دارد که حملات ترامپ را به خود او برگرداند و از نقاط ضعف فراوان وی استفاده کند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ترامپ اما به اینها بسنده نکرده است و سلامت انتخابات را به دلیل اجازه برگزاری انتخابات به صورت پستی در برخی از ایالت ها زیر سوال برده است و اکنون نیز آشکارا و به طور تلویحی اظهار داشته است که ممکن است که نتیجه انتخابات را نپذیرد و تعهدی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت نداده است.  

وی افزود: آخرین فرصتی که ترامپ برای تغییر بازی به نفع خود پیدا کرده است، درگذشت روث بیدر گینزبرگ یکی از 9 قاضی دیوان عالی است که ترامپ با جایگزین کردن یک فرد هوادار خود درصدد است از آن وضعیت استفاده کند، چرا که وی علنا نیز اظهار داشته که معتقد است موضوع انتخابات آمریکا در نهایت به دیوان فدرال ارجاع خواهد شد. 

این مدرس دانشگاه افزود: علاوه بر همه اینها، وضعیت در برخی ایالت های مهم و تاثیرگذار در انتخابات که از آنها به عنوان ایالت های خاکستری یاد می شود، همچنان سیال است. به عنوان مثال گفته می شود در ایالت فلوریدا شرایط به نفع ترامپ در حال تغییر است، چرا که وی حداقل تاکنون موفق شده در میان لاتین تبارهای این ایالت دموکرات ها را به عنوان حامیان سیاست های کمونیستی معرفی کند. 

ذبیحی خاطر نشان کرد: مجموعه این شرایط وضعیت مبهم و سیال و دورنمای نه چندان واضحی را در خصوص نتایج انتخابات آمریکا پیش رو می گذارد و در نتیجه لازم است ایران برای هر سناریویی برنامه و پلن مشخصی را داشته باشد و باید امکان بوجود آمدن هر شرایطی را بدهد و در برابر آن غافلگیر نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ آمریکا دموکراسی اسرائیل کارشناس مسائل بین الملل ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری: خطا روی عثمان دمبله پنالتی بود؟ + عکس
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل