Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@03:52:56 GMT

انتقال فرودگاه اهواز در دستور کار نیست

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۰۷۳

انتقال فرودگاه اهواز در دستور کار نیست

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به مخازن نفتی موجود در اراضی فرودگاه اهواز و احتمال جابه‌جایی این فرودگاه به مکانی دیگر، اظهار کرد که فعلاً این طرح در دستور کار نیست.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیر مکری، درباره اینکه آیا امکان جابه‌جایی فرودگاه اهواز به مکانی دیگر به دلیل وجود ذخایر غنی نفتی در آن وجود دارد؟، اظهار کرد: موضوع جابه‌جایی فرودگاه اهواز، بحث تازه‌ای نیست و بیش از ۱۰ سال است که این موضوع مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پیشنهاد، مربوط به گمانه‌زنی‌هایی بود که از سوی وزارت نفت مطرح شد و طی آن اعلام کردند که در اراضی این فرودگاه مخازنی از نفت وجود دارد. از آن زمان تاکنون این بحث وجود دارد که در صورت امکان، فرودگاه اهواز به خارج از شهر و مکانی دیگر منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، جانمایی برای احداث فرودگاه صورت گرفت؛ اما طی زمان این طرح در حد جانمایی و تخصیص اراضی باقی ماند و اینکه به زودی این جابه‌جایی اتفاق بیافتد، منتفی است.

امیرمکری گفت: ایجاد یک فرودگاه جدید در مکانی دیگر، به سرمایه‌گذاری قابل توجه‌ای نیاز دارد که فعلاً این طرح در دستور کار نیست.

وی عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه اهواز را یکی از فرودگاه‌های خود می‌داند و با توجه به تقاضای بالای مسافران هوایی در استان خوزستان و شهر اهواز، این شرکت در حال اجرای طرح توسعه‌ای در این فرودگاه است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور درباره اینکه "سرنوشت فرودگاه‌های وزارت نفت و اینکه آیا این فرودگاه‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران واگذار می‌شوند یا خیر؟، گفت: طی توافقی که در سطح بالای وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت انجام شده است، مقرر شد که فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت طبق برنامه زمان بندی شده با اجرای یکسری اقدامات از سوی وزارت نفت، به شرکت فرودگاه‌ها به عنوان بهره‌بردار، مالکیتش واگذار شود و مدیریت و راهبری این فرودگاه‌ها به این شرکت واگذار شود که اکنون این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

امیر مکری گفت: واگذاری این فرودگاه‌های ۹ گانه، از فرودگاه عسلویه شروع شده و اکنون با مقامات نفتی قدم‌به‌قدم جلو می‌رویم تا نخستین فرودگاه را، اگر موانعش برطرف شود و تعهدات طرفین اجرا شود، تحویل بگیریم.

وی افزود: دومین فرودگاهی که جهت تحویل‌گیری در دستور کار قرار دارد، فرودگاه ماهشهر است.

کد خبر 447171

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرودگاه فرودگاه اهواز انتقال فرودگاه اهواز ذخاير نفتي مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی فرودگاه اهواز دستور کار مکانی دیگر جابه جایی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیداحسان خاندوزی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی درباره حق پخش تلویزیونی بازی های پرسپولیس و استقلال افزود: امیداریم این موضوع و مواردی که می‌تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود را به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون‌ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

وی اظهار کرد: یادمان است که در موضوع انتقال استقلال و پرسپولیس به دولت چه گفتند. بعضا عنوان می شد که "از این حرف ها گوشمان پر است و بسیار ابلاغ شده اما دولت ها در ایران چنین اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند". اما امروز شاهدیم که امروز با یک همت و همدلی جمعی بین تمام ارکان و خانواده ورزش کشور شاهد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم.

خاندوزی افزود: امروز بحمدالله در حوزه دو باشگاه پرطرفدار و مردمی، یکی از پروژه های ناتمام دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک

وزیر امور اقتصادی با بیان اینکه ما نسبت به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: در اسفند ۱۴۰۰ یعنی شش ماهه اول شروع به کار دولت گام اول یعنی موضوع افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال و خصوصی سازی آنها و واگذاری ۱۰ درصد سهام آنها به مردم صورت گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: جای مجموعه های بزرگ کشور در بازار سرمایه خالی است که مقدمات حضور آنها را فراهم می کنیم. با وزارت نفت مذاکره می کنیم که پالایشگاه بزرگ خلیج فارس را وارد بورس کنیم. با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم که پروژه های جذاب معدنی کشور را به مشارکت مردمی و تامین مالی جمعی مردمی، فراخوان کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری باید بر اساس اهلیت و تخصص باشد، گفت: در دولت سیزدهم واگذاری های چندان زیادی نداشتیم. شاید یکی از موارد مهم آن واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس بود که به یک مجموعه تخصصی واگذار شد. نگاه ما بلندمدت است که دوباره این واگذاری ها برگردد. یعنی متقاضیان کسانی باشند که کار حرفه ای را خوب انجام دهند.

وزیر اقتصاد درباره حق پخش تلویزیونی سرخابی ها گفت: امیداریم این موضوع و مواردی که می تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

به گفته خاندوزی، استفاده از مدیریت های غیردولتی باید تکمیل شود که ما آرام آرام بخش های غیردولتی را برای مدیریت بنگاه های اقتصادی داشته باشیم.

کد خبر 846924 برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی سازمان خصوصی سازی ویژه ورزشی احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد اقتصاد دولت سیزدهم وزارت نفت باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد