Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:36:15 GMT

کاهش ۱۰ درصدی قیمت میوه در راه است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۲۷۹

کاهش ۱۰ درصدی قیمت میوه در راه است

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افت ۵ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت میوه نسبت به مدت هفته قبل ۵ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته این کاهش به ۱۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مردم میوه رنگ آمیزی شده خریداری نکنند

او قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد را ۷ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور قرمز ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، انگور رطبی ۶ تا ۹ هزار تومان، انگور عسگری ۶ تا ۸ هزار تومان، انگور کندری ۸ تا ۱۰ هزار تومان، آلو شابلون ۷ تا ۱۰ هزار تومان، پسته تازه ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۸ تا ۱۰ هزار تومان، سیب گلاب ۸ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل شمس ۸ تا ۱۲ هزار تومان و شلیل شبرنگ سیبی ۸ تا ۱۱ هزار تومان است.

انگور بی دانه زرد ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان انگور قرمز ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان انگور رطبی ۶ تا ۹ هزار تومان انگور عسگری ۶ تا ۸ هزار تومان انگور کندری ۸ تا ۱۰ هزار تومان آلو شابلون ۷ تا ۱۰ هزار تومان پسته تازه ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان سیب ۲ رنگ ۸ تا ۱۰ هزار تومان سیب گلاب ۸ تا ۱۰ هزار تومان شلیل شبرنگ ۵ تا ۱۰ هزار تومان شلیل شمس ۸ تا ۱۲ هزار تومان شلیل شبرنگ سیبی ۸ تا ۱۱ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب زرد لبنان با نرخ ۶ تا ۹ هزار تومان، سیب لبنان قرمز ۵ تا ۸ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، لیموشیرین ۵ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۸ تا ۱۰ هزار تومان، هلو انجیری ۸ تا ۱۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ تا ۱۲ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۴ تا ۶ هزار تومان و خیار گلخانه‌ای ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان در میدان عمده فروشی عرضه می‌شود.

سیب زرد لبنان ۶ تا ۹ هزار تومان سیب لبنان قرمز ۵ تا ۸ هزار تومان گلابی بیروتی ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان گلابی شاه میوه ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان لیموشیرین ۵ تا ۷ هزار تومان نارنگی تخم ژاپنی ۸ تا ۱۰ هزار تومان هلو انجیری ۸ تا ۱۰ هزار تومان هلو هسته جدا ۷ تا ۱۲ هزار تومان خیار بوته‌ای ۴ تا ۶ هزار تومان خیار گلخانه‌ای ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان

این مقام مسئول نرخ هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۶ تا ۸ هزار تومان، بامیه ۵ تا ۸ هزار تومان، پیاز شیری یک تا ۲ هزار تومان، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۶ هزار تومان، فلفل تند ۳ تا ۵ هزار تومان و کلم بروکلی ۸ تا ۱۱ هزار تومان است.

بادمجان دلمه ۴ تا ۵ هزار تومان بادمجان قلمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان بادمجان گلخانه‌ای ۶ تا ۸ هزار تومان بامیه ۵ تا ۸ هزار تومان پیاز شیری یک تا ۲ هزار تومان پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان فلفل دلمه سبز ۵ تا ۶ هزار تومان فلفل تند ۳ تا ۵ هزار تومان کلم بروکلی ۸ تا ۱۱ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به نرخ سایر صیفی در میدان بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو کاهو رسمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کدو ۵ تا ۷ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش ریز ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، لیموترش سنگی ۹ تا ۱۱ هزار تومان و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

کاهو رسمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان کدو ۵ تا ۷ هزار تومان کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان کلم سفید و قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان لیموترش ریز ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان لیموترش سنگی ۹ تا ۱۱ هزار تومان هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان کمبودی در عرضه نداریم

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که نوسان چشمگیری در قیمت میوه و صیفی رخ ندهد.

دارایی نژاد در پایان با اشاره به علل گرانی موز در بازار تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش و نوسان نرخ دلار، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که با باز شدن ثبت سفارش، نرخ موز به قیمت قبل باز می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت میوه میوه و تره بار بازار میوه تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار ۸ تا ۱۰ هزار تومان ۸ تا ۱۱ هزار تومان ۵ تا ۸ هزار تومان ۵ تا ۷ هزار تومان هزار تومان انگور ۶ تا ۸ هزار تومان ۶ تا ۹ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان تا ۶ هزار تومان تا ۵ هزار تومان ۳ هزار و ۵۰۰ ۲ هزار و ۵۰۰ هزار تومان ۲ هزار تومان قیمت هر کیلو ۴ هزار و ۵۰۰ شلیل شبرنگ قیمت میوه تومان سیب گلخانه ای قرمز ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد

محمود ایرانمنش، در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان درخصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعۀ این بازارچه‌ها در سطح شهر که در محل دفتر معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان تشکیل شد، افزود: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب مکان بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند، تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

ایرانمنش افزود: قصد داریم تا پایان امسال تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همۀ مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوۀ باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قرارداد‌های شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست، گفت: پارسال چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

محمدرضا حاج‌عباسی، با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، تصریح کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی تأکید کرد: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان هم بیان کرد: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از سوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

امیر هاشمی، افزود: پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاورد‌های آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغۀ همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: توسعۀ بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

 سه بازارچۀ محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان «غدیر دو»، بلوار «پزشک» و شهرک «شهید مطهری» انتهای بلوار «حضرت ابوالفضل (ع)»، از اول فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول