Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای روسیه در سوریه و پشتیبانی عملیاتی از ارتش این کشور ۱۳۳ هزار تروریست داعشی در این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، شایگو روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه کراسنایا زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه به مناسبت پنجمین سالروز آغاز عملیات نیروهای روسیه در سوریه گفت: در طول پنج سال گروه تروریستی داعش در سوریه بطور کامل نابود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه عملیات روسیه در سوریه ضروری بود، اظهار داشت: تصمیم برای آغاز عملیات نظامی در سوریه تصمیم صحیحی بود.

شایگو در ادامه تصریح کرد: ماموریتی که از سوی فرمانده نیروهای روسیه (ولادیمیر پوتین) پنج سال پیش به ارتش روسیه در سوریه محول شده بود بطور کامل اجرا شد. گروه تروریستی داعش در سوریه بطور کامل از صفحه روزگار محو شد. هیچ تروریست داعشی نتوانست به روسیه نفوذ کند.

وی ادامه داد: نکته اصلی اینکه گروه تروریستی داعش قلع و قمع شده است و به گروه های تروریستی بین المللی در سوریه ضربات سنگینی وارد و سیستم تامین مالی و تسلیحاتی این گروه ها مختل شده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه یکهزار و ۲۴ منطقه در سوریه را از وجود تروریست ها آزاد کرده و ۸۸ درصد خاک سوریه تحت کنترل دولت این کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ۸۶۵ سرکرده تروریست ها و بیش از ۱۳۳ هزار تروریست در جریان عملیات در سوریه کشته شده اند.

شایگو همچنین به نابودی بیش از ۱۳۰ هزار مقر تروریست ها و زیرساخت های تحت کنترل آنها در سوریه اشاره کرد.

نیروی هوافضای روسیه از روز ۳۰ ماه سپتامبر عملیات نظامی در سوریه را به درخواست دولت این کشور آغاز کرد و بخش اصلی عملیات در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و بخش عمده نیروهای روسیه از آن تاریخ خاک روسیه را ترک کردند.

براساس اعلام مسوولان عراق و سوریه بیشترین بخش تلاش برای نابودی داعش از سوی ایران صورت گرفته است و بدون حضور ایران، داعش همچنان حضور چشمگیری در سوریه و عراق داشت.

سوریه از سال ۲۰۱۱ مورد حمله تروریست های بین المللی ازجمله داعش قرار گرفت و برخی کشورهای عربی و غربی و در راس آنها آمریکا بطور پنهانی و آشکار از تروریست ها حمایت کردند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038ti

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش سوریه وزیر دفاع روسیه روسیه در سوریه نیروهای روسیه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دفاع سابق انگلیس گفت که این کشور با تهدیدهای مختلف از سوی دشمنان خود مواجهه است.

«بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شد که این کشور با اشکال خاصی از جنگ غیرمتعارف از سوی دشمنانش روبرو است.

به ادعای وزیر دفاع سابق انگلیس، سرقت های برخط تحت حمایت مسکو که افراد مسن را هدف قرار می دهد، ازجمله این موارد است.

این سیاست مدار محافظه کار انگلیسی، که در اوت گذشته از سمت خود استعفا داد، روز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که جهان امروز، جنگ های قرن گذشته را برای او یادآور می شود.

والاس گفت که وضعیت کنونی دنیا، مشابه دهه ۱۹۳۰ است، با این تفاوت که اکنون دنیا با چالش تروریسم و جنگ غیرمتعارف روبروست.

وی کمپین‌های اطلاعاتی دشمنان با هدف ایجاد تفرقه، غارت، جاسوسی و ایجاد تنش در جامعه از فضای مجازی را از نمونه های جنگ غیر متعارف عنوان کرد.

والاس بزرگترین تهدید کنونی برای انگلیس را روسیه دانست.

کد خبر 6088045

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه