Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش بینی برداشت ۷۲ کیلوگرم زعفران از مزارع استان خبرداد.

رسول جلیلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیش بینی برداشت ۷۲ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان افزود: کشت زعفران طی سال گذشته در ۴۸ هکتار انجام شد که پیش بینی می‌شود امسال هشت هکتار برابر با ۱۷ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشت این محصول از اوایل شهریور تا دهه اول مهر است، اظهار کرد: کشت محصول زعفران ‌بهترین گزینه برای رهایی از کم‌آبی و سودآور برای کشاورزان منطقه ‌است وکشت زعفران در مناطقی که از سوی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان بلامانع اعلام شده‌ است.

جلیلی بیان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد و عمده نیاز آبی گیاه زعفران توسط باران و برف تامین می‌شود و همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد و گیاهی استراتژیک جهت رهایی از بحران کم آبی به شمار می‌رود.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان به حدود ۵۶ هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین ۲ کیلو گرم در هر هکتار افزایش یافته‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان شروع شده و رو به افزایش است.

جلیلی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۷۰ کیلوگرم از مزارع زیر کشت این محصول، زعفران برداشت شد که شهرستانهای ارومیه، نقده، میاندواب، شوط، پیرانشهر و سلماس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیاز زعفران در موقع کشت، همه ساله توسط شرکت های خصوصی که در این زمینه فعالیت دارند عرضه می‌شود ادامه داد: متقاضیانی که در سطح انبوه نسبت به کشت زعفران اقدام نمایند، به استان خراسان جنوبی جهت تهیه پیاز معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت زغفران محصول کم آب بر کشت این محصول در استان زیر کشت این محصول آذربایجان غربی کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش