Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و خواستار فرهنگ‌سازی و هدایت واقفین استان برای انجام امور وقف در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان شد.

«احمد ترحمی» در نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی‌، ‌گفت: تلاش‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشبرد برنامه ها و تدوین راهبردهایی که منطبق بر سیاست ها و اهداف ملی ستاد و کشور و مسائل اجتماعی استان است، با یک مدیریت علمی و با تجربه خوب شایسته تقدیر ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از همه تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد که بار بزرگی از مسئولیت اجتماعی را بر دوش خود احساس می‌کنند و پیشتاز امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر هستند، تقدیر کرد.‌

معاون استاندار ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر ‌در سال جاری با توجه به شرایط ویژه کشور ناشی از بروز و شیوع بیماری کرونا، برگزاری برنامه ها با محور تشکل های مردمی بود و اتفاق بسیار خوبی رقم خورد زیرا تشکل ها حلقه واسط مردم و افکار عمومی با دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی هستند و هرجا مردم در صحنه باشند آن فعالیت موفق خواهد بود.

وی افزود: در موضوع شیوع بیماری کرونا نیز تشکل‌های مردم نهاد و خیرین در کشور و به ویژه استان یزد خوش درخشیدند تا جایی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت که جای افتخار دارد.

ترحمی خاطرنشان کرد: تکیه گاه اصلی فعالیت ها در حوزه مقابله با بیماری کرونا نیز همین تشکل ها و موسسات خیریه بودند که اگر خدمت بی منت و جهادگونه آنها نبود و به کمک کادر درمانی و بهداشتی استان ‌نمی‌آمدند این جایگاه خوب در امر مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به دست نمی آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فرهنگ سازی و هدایت واقفین ‌استان برای انجام امور وقف در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد و درمان و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان تأکید کرد و گفت: ‌تدبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شایسته تقدیر است زیرا ما در حوزه وقف ظرفیت‌های فراوانی داریم که مغفول واقع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: مقابله با ‌آسیب های اجتماعی یک عزم ملی و همگانی نیاز دارد و با توجه به ماموریتی که مقام معظم رهبری متوجه وزارت کشور نموده اند، دستگاه ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی باید فراتر از مسئولیت های سازمانی و اداری خود، حوزه آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق را مورد توجه قرار دهند.

ترحمی در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده سازمان‌های مردم نهاد از ظرفیت‌ها و امکانات معطل مانده در ادارات و دستگاه‌های استان، تصریح کرد: باید از کارهای موازی جلوگیری شود و نباید از برد ‌فضای مجازی غافل شوید زیرا یک ‌کلیپ، پیام چند رسانه‌ای و عکس نوشت می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و فضای مجازی می‌تواند به آوردگاهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و کمک به سلامت روح و روان جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، «مصطفی کرباسی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدای این نشست، گزارشی از فعالیت های انجام شده این شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر ارائه داد و خاطرنشان ‌کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ تشکل غیردولتی و سازمان مردم نهاد این ‌شورا را در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یاری می‌کنند و فعال هستند که ۱۷ سازمان مردم نهاد در سال جاری مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معاون استاندار يزد آسيب هاي اجتماعي وقف سازمان هاي مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد آسیب های اجتماعی بیماری کرونا تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد