Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:40:04 GMT

هم درد گردشگری کرمان را می‌شناسیم و هم درمانش

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۰۲۰

هم درد گردشگری کرمان را می‌شناسیم و هم درمانش

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ما هم درد را می‌دانیم کجاست و هم درمان آن را می‌دانیم و فقط نیاز به توجه ویژه داریم. همانطور که در استان‌های دیگر درد را شناختیم و درمانش کردیم می‌توانیم درد گردشگری استان کرمان را تشخیص و با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها درمانش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فریدون فعالی" پیش از ظهر امروز نهم مهرماه در نشست فعالان گردشگری استان کرمان با بیان اینکه به آینده باید امیدوار باشیم، تصریح کرد: وفاق و همدلی که در حوزه گردشگری در استان کرمان بوجود آمده، مهمترین دستاورد کاری من در استان کرمان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از این ویروس منحوس عنوان کرد: اگر شرایط عادی بود استان کرمان در حوزه گردشگری در سال جاری رشد و بالندگی خوبی را تجربه می کرد اما ما در این دوران هم بیکار ننشستیم و در حال تکمیل زیرساحت‌های حوزه گردشگری استان هستیم.

وی خطوط ارتباطی و حمل و نقل را یکی از شاخص های گردشگری برشمرد و اظهار کرد: پتانسیل‌های حمل و نقل خوبی در استان کرمان وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد.

فعالی با بیان اینکه تا کسی از نزدیک جاذبه‌های گردشگری استان کرمان را نبیند نمی‌تواند آن را درک کند، تصریح کرد: در استان کرمان ظرفیت‌های اقامتی گردشگری خوبی داریم و همچنین باوجود تورهای گردشگری و راهنمایان گردشگری لذا شاخص تجارت فعال در استان کرمان بسیار خوب است.

وی گردشگری معادن را یکی دیگر از برنامه های میراث فرهنگی استان کرمان دانست و بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان کرمان با برنامه‌ریزی مناسب استفاده کنیم و پروژه‌های متناسب با محیط‌های تاریخی در سطح استان کرمان در حال انجام است که در آینده نه چندان دور می توانیم شاهد رونق گردشگری استان کرمان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: تا چندی پیش بازار قلعه محمود متروکه بود که هم اکنون با کمک جهاددانشگاهی استان کرمان در حال احیای آن هستیم و به زودی این بازار به مرکز تجاری شهر کرمان تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید برآنکه آینده گردشگری استان را روشن می‌بینم، اظهار کرد: گردشگری نیاز به یک پوست اندازی و مهندسی مجدد دارد و در اسناد کلان کشور و استان باید به صنعت گردشگری نگاه ویژه ای شود

فعالی تاکید کرد: ما هم درد را می‌دانیم کجاست و هم درمان آن را می‌دانیم و فقط نیاز به توجه ویژه داریم. همانطور که در استان‌های دیگر درد را شناختیم و درمانش کردیم می‌توانیم درد گردشگری استان کرمان را تشخیص و با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها درمانش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان گردشگري استانی فرهنگی و هنری گردشگری استان کرمان استان کرمان استان کرمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد