Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق پاکستان در واشنگتن گفت که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان به سوی شکست به پیش می‌رود و نسبت به این روند خوشبین نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در واشنگتن اظهار داشت که اسلام‌آباد و طالبان بیش از دستیابی به یک توافق صلح به خروج نیروهای خارجی از افغانستان علاقه‌مند هستند و هشدار داد که مذاکرات بین‌الافغانی بسوی شکست به پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نسبت به پیامد گفت‌وگوها خوشبین نیستم، آمریکا پیش از این امتیازها داده و طالبان نیز می‌داند که آمریکایی‌ها مشتاق خروج از افغانستان هستند.

حقانی در مقابل کمیته‌های روابط خارجی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس گفت که طالبان برای خروج نیروهای خارجی و احیای امارت اسلامی در حال مذاکره است.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، این مقام سابق دولت پاکستان خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ صرفنظر از پیامدهای خروج از افغانستان خواستار خارج کردن نیروها از این کشور است و پس از آن احتمالاً طالبان برای بازگشت به قدرت تلاش می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که اسلام‌آباد خواستار تعهد آمریکا و دولت‌های غربی برای کمک‌های اقتصادی به دولت آینده افغانستان احتمالا به رهبری طالبان است.

گزارش| آیا ترامپ برای صلح افغانستان تلاش می‌کند؟پنتاگون برنامه‌ریزی برای خروج از افغانستان را آغاز کرده استکارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب روند صلح افغانستان تلاش می‌کند

حقانی درحالی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید دارد که با قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان تلاش‌ها برای تخریب روند صلح افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد