Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:11:07 GMT

دوجلد اول مجموعه «سوپر مگس» برای بچه‌ها چاپ شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۴۴۶

دوجلد اول مجموعه «سوپر مگس» برای بچه‌ها چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، دو جلد ابتدایی مجموعه «سوپر مگس» نوشته تاد اچ. دودلِر به‌تازگی با ترجمه مینا قنواتی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

داستان‌های این‌مجموعه در «بوگندستان» رخ می‌دهند و شخصیت اصلی‌شان ابرقهرمانی به اسم سوپر مگس است که البته اسم اصلی‌اش یوجین است. حشره‌ها در شهر کوچکی به نام بوگندستان در کثیف‌ترین قسمت بوگندوترین زباله‌دانی شهر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوجین روزها یک دانش‌آموز ساده کلاس چهارمی است و شب‌ها ابرقهرمانی که بدی‌ها را نابود می‌کند؛ آن‌ هم نه هر بدی ساده و پیش‌پاافتاده‌ای را بلکه یک‌عالمه بدی و جرم و جنایت و خرابکاری و قلدری را که نابود کردنشان، کار هرکسی نیست به جز سوسک سرکش بزرگ.

در جلد اول مجموعه که با عنوان «کوچک‌ترین ابر قهرمان دنیا» چاپ شده، یوجین ریزه‌میزه و عینکی باید جلوی نقشه‌های شیطانی سوسک سرکش قصه را بگیرد. این‌کتاب صدوچهل‌وششمین عنوان «رمان کودک» است که نشر افق چاپ می‌کند و نسخه اصلی‌اش هم سال ۲۰۱۵ چاپ شده است.

ابتدای جلد اول، بچه‌ها ابتدا با یوجین و خانواده‌اش آشنا می‌شوند. یوجین مگَسین با پدر و مادرش، دین و مائورین و خواهر کوچک‌ترش اِل در خانه شماره ۸۵۱ خیابان رامبلینگ‌راک زندگی می‌کند. این‌خانواده درست چند روز پیش از شروع سال تحصیلی به این محله آمده‌اند؛ یعنی زمانی که یوجین کلاس چهارمی و اِل کلاس دومی بود. پدر یوجین دانشمندی است که به خاطر اختراع‌های هوشمندانه‌اش شهرت دارد. بیشتر مردم او را با دستگاه پیف‌کُلُن می‌شناسند؛ دستگاهی که باعث می‌شود هر شی کوچکی بوی ... خب... می‌دانید که چه بویی بگیرد! این‌دستگاه در خانه مگس‌های خانه‌دار، وسیله بسیار مفیدی است.

این‌کتاب با ۱۲۰ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان چاپ شده است.

در جلد دوم مجموعه «سوپر مگس» هم که «انتقام سوسک سرکش» نام دارد، دوباره سر و کله سوسک سرکش پیدا شده است. قصه این‌جلد هم از جایی شروع می‌شود که همه فکر می‌کنند یوجین و دوستش کوین کَکِه، کلاس‌چهارمی‌هایی معمولی‌اند. در ابتدا همه بچه‌های مدرسه ابتدایی قایق قهوه‌ای فکر می‌کردند یوجین بی‌دست و پاست. اما حالا در جلد دوم، که سر و کله سوسک سرکش پیدا شده و از همه بدتر بزرگ‌تر، دیوانه‌تر و بوگندوتر هم شده، اوضاع فرق می‌کند.

سوسک سرکش نقشه کشیده با بازی جدید خودش، ذهن تمام دانش‌آموزان مدرسه قایق قهوه‌ای را در اختیار بگیرد و سوپر مگس را برای همیشه از بین ببرد. این‌بار هم یوجین باید بتواند پیش از آن‌که دیر شود، جلوی سوسک سرکش را بگیرد...

در قسمتی از «انتقام سوسک سرکش» می‌خوانیم:

یوجین آن‌قدر با دقت کار می‌کرد که پاک دوستش را که در مخفیگاه پوشکی بود فراموش کرد. از او پرسید: «نرفته‌ای خانه؟» کوین جوابی نداد، هنوز داشت بمب‌های رنگی را پرت می‌کرد و با بال‌های زیبایش روی رنگین‌کمان سُر می‌خورد.

یوجین نگاهی به ساعت انداخت. چند ساعت بود که دوستش بدون اینکه چشم از تلویزیون بر دارد سرگرم بازی بود!

سوپر مگس به دستیارش شیرکاکائو، مار شمالو و حتی یک سفر کوتاه به ماه پیشنهاد کرد، اما کوین چشم از بازی برنداشت.

سوپر مگس آهی کشید. این شروع یک مشکل بزرگ بود.

این‌کتاب هم با ۱۲۸ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

عناوین سوم و چهارم مجموعه «سوپر مگس» با نام‌های «ارتش ربات‌های پرنده» و «حمله حشرات شرور» نیز به زودی منتشر و وارد بازار نشر می‌شوند.

کد خبر 5036830 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر افق ادبیات کودک و نوجوان ترجمه چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس ترجمه رایزنی فرهنگی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی تازه های نشر گردشگری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات سروش تجدید چاپ انقلاب اسلامی ایران ادبیات دفاع مقدس ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مجموعه تلویزیونی «رخنه» در شبکه یک، «آقای قاضی» در شبکه دو و «بدل» در شبکه سه سیما به زودی آغاز می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سوپر گل پورتو، بازیکن خیرونا به بارسلونا
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • علی کریمی و حسینی دوباره از لیست خط خوردند
  • بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم
  • ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • نگاهی به مجموعه «حشاشین»
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان