Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@20:29:52 GMT

خروج قارچ از سبدهای خرید

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۶۵۹

خروج قارچ از سبدهای خرید

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده بیشتر خانواده‌ها اقلام اساسی را در اولویت خرید قرار دهند و از هرآنچه ضروری به‌نظر نمی‌رسد، چشم‌پوشی کنند تا بتوانند از پس تامین مایحتاج اصلی برآیند. یکی از اقلامی که به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از مردم آن را از سبد خرید خود خارج کرده‌اند، قارچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول البته از ناحیه کرونا هم آسیب زیادی دید و تعطیلی طولانی‌مدت و محدودیت فعالیت رستوران‌ها، فست‌فودها و هتل‌ها تقاضای خرید آن را به‌شدت کاهش داد. 

براساس آمار 50درصد قارچ تولیدی کشور در رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا استفاده می‌شود و ادامه محدودیت فعالیت این مراکز مصرف قارچ را به‌شدت کاهش داده است. حالا به‌نظر می‌رسد این کاهش تقاضای خرید، تولید را هم با کاهش زیادی مواجه کرده و تولیدکنندگان این محصول شرایط چندان مناسبی ندارند. عضو هیأت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ از افت تولید قارچ در کشور خبر داده و گفته است: براساس آمار و اطلاعات تولید نسبت به سال گذشته 20درصد کاهش داشته است و دیگر جوابگوی تقاضا نیست. محمدحسن افشار در رابطه با وضعیت تولید قارچ خوراکی افزوده است: به‌دلیل کمبود و تعیین مواداولیه، افت تولید را تجربه می‌کنیم، زیرا بحران صنعت مرغداری به نوعی به تولید قارچ منتقل شده؛ چراکه برای پرورش قارچ از کود مرغ و کاه و کلش گندم استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد کود مرغی موجود نیست. به گفته وی، تولید 20 تا 30تنی قارچ در سال گذشته اخیرا به 15و 14تن کاهش یافته و این در حالی است که براساس آمار جهانی، ایران ششمین کشور تولیدکننده قارچ در دنیاست.

 سالانه ۱۱‌میلیون تن قارچ در دنیا تولید می‌شود که ایران با تولید ۱۸۰‌هزار تن از این محصول، در رتبه ششم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قارچ قرار دارد.

 

پربیننده ترین طرح تامین کالای اساسی یا ابر تورم؟/ حمایت از دهک‌های پایین با حذف ارز ترجیحی ماجرای پرداخت یارانه جدید چیست؟ افزایش قیمت‌ها تقصیر چه کسی است؟ تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی، قدمی دیگر به سوی ابرتورم/ منابع طرح باید مشخص و شفاف باشد قیمت کالاها لحظه‌ای گران می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قدرت خرید قارچ قارچ خوراکی پرورش قارچ قیمت قارچ قارچ سفید قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند