Web Analytics Made Easy - Statcounter

زرندی گفت: در حوزه صادرات، برای استان مازندران تمرکزمان نقش آفرینی جدید در بین کشورهای همسود( cis ) باشد، کرونا اوضاع را بهم ریخت؛ سیستم در حال ریکاوری است باید استان مازندران به سمت صادرات برود و نقش کلیدی در این حوزه داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سعید زرندی» امروز(9مهر) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران اظهار کرد: در مجموعه شورای گفت‌وگو و بهبود، نگاه کسب و کار باید به فضای کسب و کار باشد، برای شروع کاری چندین موضوع را باید در نظر گرفت و مباحث را از صفر شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در استان‌ها باید ببینیم چگونه می‌شود یک بازبینی مهندسی فکری داشته باشیم، حل کردن موردی مشکلات، خیلی مهم نیست، بررسی موضوعات ۱۶ دستگاه‌ اجرایی که حدود ۱۶۰ مورد مشکل ارسالی به سایت وزارتخانه  است در دستور کار قرار دارد.

 

زرندی تصریح کرد: در حوزه بیمه، مالیات، محیط زیست و از طرفی در حوزه بانک‌ها توجه به موضوع ارز، اعمال نظر و دخالت‌های هر کدام از دستگاه‌ها روز به روز پررنگ‌تر می‌شود، در بسیاری از از گیروبندها را باز کنیم. اوضاع بهتر خواهد شد.

 

وی، خاطرنشان کرد: در حوزه صمت تمرکزمان روی چند موضوع اعم از تعریف پروژه استفاده از ظرفیت‌های خالی حوزه صمت با سه زیرفصل شامل؛ توجه به واحدهای راکت و تعطیل و استفاده از سرمایه‌گذاران برای احیای این واحدها دردستور کار قرار دارد که امسال ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در کشور و ۸۶ واحد برای استان مازندران لحاظ کردیم.

 

زرندی ادامه داد: توصیه ما به سرمایه‌گذاران، شراکت با واحدهای نیمه‌تمام است، در گام دوم به تکمیل طرح‌ها توجه کردیم، واحدهای تولیدی ما ظرفیت خالی دارند باید ظرفیت واحدها را افزایش بدهیم.

 

وی اعلام کرد: در بررسی ۲۴ رشته از بین ۳۶ رشته از تولید سال ۹۰ در شاخص تولید افت داشتیم، سهم سرمایه گردش در این بخش پررنگ است و می‌تواند با جهت‌گیری جدی در استان بهبود پیدا کند، موضوع سرمایه گذاری باید موضوع جدی شود.

 

زرندی عنوان کرد: ما ۱۴۲ محصولی که اصل واردات است مشخص کردیم به سرمایه‌گذاران اطلاع دادیم که این محصولات را لحاظ کرده و بررویش تمرکز کنند، بحث هلدینگ سرمایه‌گذاری را پیش بردیم خوب جواب گرفتیم.

 

معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صادرات، برای استان تمرکزمان نقش آفرینی جدید در بین کشورهای cis باشد، کرونا اوضاع را بهم ریخت؛ سیستم در حال ریکاوری است باید استان مازندران به سمت صادرات برود و نقش کلیدی در این حوزه داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: توجه به موضوع تنظیم بازار هم مهم است به‌خصوص در این شرایط خاص کشور که موضوع یک حوزه اقتصاد، ارز است. در این زمینه باید فضای صادرات را بهبود ببخشیم و ارزآوری کشور را بالا ببریم و دیگری بحث تقویت تولید است، تمرکز ما بر حوزه توزیع و ساماندهی فرآیند توزیع است امیدواریم این تلاطم برطرف شود.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشورهای همسود معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی استانداری مازندران تنظیم بازار واحدهای تولیدی کرونا تجارت صادرات استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب

دریافت 150 MB کد خبر 6086950

دیگر خبرها

  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب