Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شمیرانات که به ریاست فرماندار  این شهرستان امروز - چهارشنبه- تشکیل شد، این مقام گفت: در امدادرسانی در مواقع بروز حوادث و بحران، مرز جغرافیایی معنایی نداشته و تممی عوامل امدادی و خدماتی موظف هستند در صورت نیاز به یاری مناطق مجاور از حوزه استحفاظی خود بشتابند؛ اهمال‌کاری در این مهم نیز به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید مهدی ساداتی افزود: با توجه به وضعیت جوی منطقه و زمستان زودرس در مناطق کوهستانی شمیران، لواسانات و رودبار قصران مسئولیت مدیران ما در امر مدیریت بحران دو چندان است و باید آمادگی بیشتری داشته باشند، چرا که مسائل و مشکلاتی که شمیرانات با آن مواجه است با چند استان برابری می‌کند.

وی همچنین بر پاسخگویی مدیران بویژه مدیران شهری تاکید کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان شهرستان بیش از پیش تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی شفاف و تسریع در روند کار مردم را در دستور کار قرار دهند و عامل موثری بر افزایش رضایت عمومی باشند.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شمیرانات نیز بیان داشت: طرحهای آبخیزداری در این شهرستان از پروژه‌های مهمی به شمار می‌آیند که در امر پیشگیری موثر هستند، لذا بایستی با اولویت‌بندی مناطق در دستور کار قرار بگیرند.

سیروس قدرتی افزود: مناطقی که نقطه تلاقی با شهرها یا روستاها هستند، به عنوان اولویت اجرای این پروژه‌ها اعلام می‌شود و باید زودتر از دیگر مناطق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مثبت بهرمندی از توان و امکانات دستگاه‌ها از یکدیگر، همچون همکاری منابع طبیعی و شهرداری لواسان، انتظار داریم ارتباط دستگاه‌های دیگر نیز تقویت شود تا با هم‌افزایی جدی شاهد کاهش بروز حوادث و خسارات باشیم.

حسن شکری، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات نیز گفت: در سال جاری ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبار جذب شده و این پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرستان در حال انجام شد.

مسعود ایلکا، رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: ۵ پروژه جدید در حوزه پوشش انهار، انتقال آب و جاده بین مزارع با اعتبار ۶۸۰ میلیون تومان در حال اجرا است، که دو مورد از آنها تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان کوهستانی شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.


وقوع سیلاب، رانش زمین، ریزش سنگ، سقوط بهمن، طغیان رودخانه و ... از جمله حوادث طبیعی است که مدیریت بحران این شهرستان بیش از نیمی از سال با آن مواجه است‌.

برچسب‌ها شمیرانات حوادث طبیعی مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات حوادث طبیعی مدیریت بحران شمیرانات حوادث طبیعی مدیریت بحران اخبار کنکور مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌

ایسنا/ایلام مدیرکل بحران استانداری ایلام با تأکید بر ارائه خدمات به اهالی روستای «تختان» دهلران که بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند، گفت: رفع آسیب های زیرساختی به روستاهای تختان و خربزان دهلران در حال انجام است.

«مجید بگلریان» در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار کرد: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی گفت: رفع سریع آسیب های زیرساختی در حوزه های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان افزود: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعی‌تر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو.تی.ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، خاطرنشان کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

«لطیف صادقی» افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تأکید کرد: تصمیمات لازم برای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، فرماندار ویژه دهلران با تأکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس