Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است کمی بیشتر رعایت کنیم و کادر درمان را دریابیم چرا که هر کدام خود را جای آن‌ها بگذاریم قطعاً احساس خستگی می‌کنیم لذا باید در جلسات و همچنین مردم در بازار این موارد را رعایت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و زکات استان، با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌شود جلسات و کارها را تعطیل کرد لذا جلسات برگزار و در عین حال پروتکل‌ها رعایت شود، اظهار داشت: این امر می‌طلبد مهمانان در جلسات پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بهانه‌ها سبب لغو جلسات نشود و به راحتی از این شرایط سخت عبور و وظایف را به خوبی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با هشدار در رابطه با وضع نامطلوب سلامت  و اظهار نگرانی متولیان بهداشت، ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان در این روزها بی‌سابقه است، این مسئله در استان از ابتدا کنترل شده و آمار کم بود اما اکنون شرایط سخت شده است.

نکونام بیان کرد: در روز 100 الی 150 نفر کرونای مثبت اعلام می‌شود که تاسف‌آور است همچنین آمار اموات نیز به 7 الی 8 نفر در روز رسیده که لازم است کمی بیشتر رعایت کنیم و کادر درمان را دریابیم چرا که هر کدام خود را جای آن‌ها بگذاریم قطعاً احساس خستگی می‌کنیم لذا باید در جلسات و همچنین مردم در بازار این موارد را رعایت کنند.

 امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز و زکات دو مقوله مهم دفع بلا هستند، اظهار کرد: نماز و دعا دفع کننده بلا است و نباید آن را دست کم گرفت و همچنین زکات و صدقه نیز سبب دفع بلا و کاهش آسیب می‌شود که باید جدی گرفته شود و هیچ بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن احکام خدا پذیرفتنی نیست زیرا اگر دستورات الهی در جامعه کمرنگ شود جامعه غافل و مستحق عذاب الهی می‌شود.

725 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شودامام جمعه کرمان: بخشی از محرومیت‌های استان کرمان را می‌توان با زکات از بین بردفرصت دادن به بدهکار در شرایط فعلی یکی از مصادیق صدقه محسوب‌ می‌شود

نکونام با تاکید بر اهمیت نماز جماعت یادآور شد: در برخی مکان‌ها نماز جماعت، با دو نفر نیز برگزار می‌شود که این نکته قابل اهمیت است، موارد ارائه شده در آموزش و پرورش بسیار مهم است  و باید شعائر اسلامی و احکام دین پروردگار کمرنگ نشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص ساماندهی ائمه جماعات دستگاه، گفت: هر دستگاه در این حوزه باید وظایف خود را انجام دهد قبلاً در کارها تداخل بود که سردرگمی را ایجاد می‌کرد اما تبیین شد ادارات با هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدارس با هماهنگی ستاد اقامه نماز بحث اقامه نماز را در مکان‌های خود ادامه دهند که کارها سریع‌تر صورت گرفت.

نکونام بیان کرد: هیچ ستاد مبارزه با کرونای نگفته است که نماز جماعت نخوانید و یا نمازخانه‌ای تعطیل شود و دستوری برای تعطیلی بیان نشده، توجهات بیشتر بر رعایت موارد است لذا نمازخانه‌های جایگاه‌های سوخت که عمدتا در این ایام جمعیت زیادی نیز ندارند باز، تمیز و در شأن باشند تا شعائر دینی به درستی اجرا شود.

نکونام با بیان اینکه زکات به تدریج خود را در جامعه نشان می‌دهد، اظهار کرد: تفکیک زکات واجب و مستحب نشان می‌دهد که این امر مورد توجه قرار گرفته و خوب است زیرا که واجب الهی باید مورد توجه قرار گیرد و از آمار ارائه شده مشخص است که این جداسازی صورت گرفته هر چند هنوز در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده است و نیاز به کار بیشتری دارد تا فرهنگ زکات ترویج یابد.

وی در پایان گفت: زکات در شهرستان‌ها نیز باید مورد توجه باشد و نماز و زکات در کنار هم باشند تا مسائل معنوی و دنیایی جایگاه طبیعی خود را پیدا کنند.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در بخشی از پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ومحمد مهدی فداکار  آمده است: این روحانى خدوم، مردمى و شریف از شخصیت هاى برجسته و موثر در جنوب استان کرمان بود که خدمتگزارى صادقانه ایشان در مسیر ترویج و تبیین مبانی و احکام شریعت اسلام و پیگیری امور مردم بویژه طبقات محروم و آسیب‌دیده هرگز فراموش نخواهد شد.  
مرحوم حجت الاسلام دهقان دولتی امام جمعه شهربلوک یکشنبه این هفته در سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت

دیگر خبرها

  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • اهتزاز پرچم ۱۴۴ متری حرم امام رضا (ع) در میدان نماز اسلامشهر
  • امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید