Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد که ۱۲ تیرماه ۹۸ از سوی حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی منصوب شده بود، بیش از یک هفته است که از این سمت خداحافظی کرده است و در محل کار خود حاضر نمی‌شود.

این مدیر سازمان سینمایی، کارمند رسمی سازمان صداوسیما است و به‌عنوان مأمور در سازمان سینمایی مسئولیت‌هایی همچون مدیر عاملی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و معاونت ارزشیابی و نظارت را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا صداوسیما پس از اتمام دوره این مأموریت با تمدید مجدد آن موافقت نکرده و به این ترتیب محمدمهدی طباطبایی‌نژاد به تلویزیون بازگشته است.

ماموریت طباطبایی‌نژاد از ابتدای مهرماه در سازمان سینمایی به پایان رسیده و معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در انتظار معاون تازه است.

حسین انتظامی با موافقت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی یک هفته اخیر و همزمان با پخش شدن شایعه این جدایی در محافل رسانه‌ای، مذاکرات بسیاری برای جلب رضایت مسئولان صداوسیما در زمینه تمدید این مأموریت داشت که به نتیجه نرسید.

طباطبایی‌نژاد برای اولین بار در سال ۸۶ از سازمان صداوسیما به سازمان سینمایی مأمور شد که بعد از دو سال و در سال ۸۸ این مأموریت به پایان رسید و او به تهیه‌کنندگی در تلویزیون بازگشت. در سال ۹۲ باردیگر او برای قبول مسئولیت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مأمور شد که این مأموریت امسال و پس از گذشت ۷ سال به پایان رسیده است؛ مأموریت مدیران تلویزیون در سازمان سینمایی به‌صورت سالانه و با موافقیت رئیس رسانه ملی تمدید می‌شد.

طباطبایی‌نژاد به عنوان تهیه کننده در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. وی پیش از ورود به سازمان سینمایی نیز به عنوان تهیه‌کننده ارشد سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخت برنامه‌ها و مجموعه‌های متعددی را بر عهده داشت.

جدایی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از این مجموعه در حالی است که زمزمه‌های جدایی حسین انتظامی از ریاست این سازمان در ماه‌های آتی نیز جدی‌تر از قبل شده و باید دید او پیش ترک این سمت، چه کسی را برای قبول مسئولیت این معاونت حساس و پرحاشیه انتخاب خواهد کرد.

سیدصادق موسوی، محمد حمیدی‌مقدم و سعید رجبی‌فروتن از مدیران سینمایی هستند که زمزمه‌هایی مبنی‌بر مذاکره با آن‌ها برای قبول این مسئولیت به گوش می‌رسد. هنوز مشخص نیست چه کسی ریسک پذیرش مسئولیت در چند ماه ملتهب باقی‌مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم در این معاونت را خواهد پذیرفت.

معاونت ارزشیابی و نظارت در سازمان سینمایی با دو زیرمجموعه مهم شورای صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش، نقشی کلیدی در فرآیند تولید و اکران سینمای ایران دارد.

کد خبر 5036941 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سینمایی سازمان صداوسیما چهل سالگی دفاع مقدس تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان فیلم مستند جشنواره فیلم مقاومت ویروس کرونا فیلم کوتاه سینمای مستند شبکه یک سیما سازمان سینمایی ارزشیابی و نظارت طباطبایی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است