Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه جمعی از نمایندگان مجلس درخصوص اعزام کاروان کمک رسانی به مردم مظلوم یمن و اعلام آمادگی نمایندگان برای همراهی با این کاروان را قرائت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

مردم مظلوم یمن در شرایط سخت و بحرانی قرار دارند، کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت و مواد بهداشتی و درمانی و بیماری ناشی از جنگ تحمیلی و جنایات رژیم سعودی و همپیمانان صهیونیستی و آمریکایی، جان صدها هزار نفر از زنان و مردان به خصوص کودکان یمنی را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهان اسلام و انسان های آزاده جهان باید با ایجاد یک کمپین جهانی به فریاد مردم یمن برسند و حداقل امکانات خوراکی را برای آنها تهیه کنند.

جمهوری اسلامی ایران علی رغم اینکه در شدیدترین تحریم های آمریکای جهانخوار قرار دارد، براساس بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی و اصول ۱۵۲ و ۱۵۴ و رسالت اسلامی و انسانی خود، پیشگام کمک های انسان دوستانه به مردم مبارز یمن بوده و از همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان درخواست می کند که به این اقدام بشردوستانه بپیوندند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه از مبارزات حق طلبانه مردم ستمدیده یمن و تداوم راه سردار بزرگ جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی براساس رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی) موارد ذیل را اعلام می کنیم:

۱- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر نسبت به اعزام کاروان کمک رسانی و کشتی های حامل کمک های مردمی اقدام نموده و با سازمان های جهانی کمک رسانی ارتباط و آنها را برای مشارکت در این اقدام دعوت نماید.

۲- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوطلبانه کشتی های کمک رسانی را تا یمن همراهی خواهند کرد و از دبیرخانه بین المجالس و نمایندگان مجالس سایر کشورها، خبرنگاران، رسانه های داخلی و بین المللی دعوت می کنیم در این اقدام بشردوستانه مشارکت نمایند.

۳- وزارت امور خارجه ضمن اطلاع به نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد آنها را برای مشارکت در این اقدام بشردوستانه دعوت نماید. همچنین بیانیه کمک رسانی جهانی به مردم مظلوم یمن به سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و سفرای خارجی در جمهوری اسلامی ارسال شود تا برای کمک های جهانی هماهنگی نمایند.

در پایان این نکته را تاکید می کنیم ملتی که کشتی های حامل سوخت با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را تا اقیانوس اطلس و مرز ونزوئلا ارسال نموده است، می تواند کشتی های حامل کمک های بشردوستانه را به یمن مظلوم برساند.

کد خبر 5036804 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: صحن مجلس یمن اتحادیه بین المجالس اسلامی وزارت خارجه کمک رسانی مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس صحن مجلس هفته دفاع مقدس ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف حسن روحانی حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده محمدجواد ظریف علیرضا رزم حسینی ایران برجام جمهوری اسلامی ایران کمک رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران