Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در دیدار فعالان حوزه گردشگری با وی به مناسبت هفته گردشگری افزود: برای توسعه گردشگری، تمام حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهیم داد و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به توجه ویژه نسبت به این موضوع هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر گردشگری، حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی و خدمات وابسته به این دو بخش نیز می‌توانند باعث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در جامعه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی با بیان اینکه گردشگری، صرفاً یک حوزه کاری نیست، بلکه یک حوزه دیپلماسی هم محسوب می‌شود، گفت: توسعه مبادلات گردشگری با کشورهای همسایه از اولویت‌های اساسی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، گفت: به‌رغم افزایش ۳۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سال گذشته، شیوع بیماری کرونا رفت‌وآمدها را محدودتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود قدردان صبر، تحمل و همراهی فعالان این حوزه با ستاد مقابله با کرونا هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد از سرگیری فعالیت کامل تمامی مراکز مرتبط با حوزه گردشگری باشیم.

پورمحمدی بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان توسط رسانه‌ها و مطبوعات تأکید کرد و گفت: وجب به وجب این خطه از کشور، مملو از اماکن گردشگری، آثار باستانی و تاریخی و نشانه‌های فرهنگ و مدنیت است که متاسفانه آن چنان که باید و شاید به جهانیان شناسانده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأمین سلامت، امنیت و معیشت مردم در شرایط کنونی را دغدغه‌ای مهم برای مدیران و مسئولان برشمرد و گفت: تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید با لحاظ تمامی جوانب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مساعدت استانداری آذربایجان شرقی برای تداوم فعالیت واحدهای گردشگری با حداقل ظرفیت در دوران اولیه شیوع کرونا، از تعدیل نیرو در واحدهای گردشگری جلوگیری کرد، گفت: با تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای گردشگری و همچنین مساعدت استاندار محترم در راستای فعالیت حداقلی آنها، یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان گردشگری مبنی بر تعدیل نیرو و بحران اشتغال در استان مرتفع شده و با تعامل و هم افزایی میان مجموعه های گردشگری، مدیریت شد.

احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه انجمن‌های حرفه ای گردشگری استان، حفظ نیروی انسانی و ارتقای سطح ارائه خدمات را در صدر اهداف اجرایی خود قرار داده‌اند، گفت: مدیران این انجمن‌ها در تلاشند تا با حمایت از افراد فعال در این حوزه، چرخه صنعت گردشگری استان را استوار نگاه دارند.

وی ادامه داد: از مهم ترین مسائلی که می‌توان با حمایت استانداری در راستای تسهیل فعالیت فعالان گردشگری به کار گرفت، امکان اعمال معافیت‌های مالیاتی و استمهال هزینه حامل‌های انرژی است که در تلاشیم تا در آینده‌ای نزدیک این امر مهم را محقق سازیم.

حمزه‌زاده، به برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دنبال همه‌گیری کرونا، برنامه های ویژه این هفته نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی، رونمایی از چند طرح دیجیتال مارکتینگ و افتتاح چند پروژه گردشگری در استان بصورت ویدئو کنفرانس انجام می شود.
 
تعدادی از فعالان حوزه گردشگری نیز در این دیدار به بیان مشکلات و مطالبات خود از استاندار آذربایجان شرقی پرداختند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی اخبار کنکور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند

استاندار مرکزی گفت: صنایع، شرکت‌های تعاونی، فعالان بخش کشاورزی و معدنی این استان باید هرچه سریعتر به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند و آن را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و توسعه اقتصادی در آن انجام شده و سازوکارهای آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: اقشار مختلف مردم و هر فردی که توانایی کمک به توسعه اقتصادی را داشته باشد، می‌تواند، عضو این کنسرسیوم شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صنایع، شرکت‌های تعاونی، فعالان بخش کشاورزی و معدنی این استان باید هرچه سریع‌تر به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند و آن را تقویت کنند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی امروز در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد، گفت: انتظار می‌رود انجمن یا شرکت‌هایی که عضو این کنسرسیوم نیستند، به این کنسرسیوم ملحق شوند.

وی ادامه داد: بزرگترین بحران کشور ناترازی انرژی است، این ناترازی به محیط زیست لطمه وارد کرده و راهکار رفع آن توسعه صنعت ریلی است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه اندازی شده است، اضافه کرد: از سال گذشته هنرستان‌های جوار صنعت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مخلص‌الائمه افزود: راه‌اندازی هنرستان‌های دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پتانسیل صنعتی استان مرکزی گفت: محصولات شرکت هپکو اراک کیفیت دارد و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند.

استاندار مرکزی افزود: شرکت هپکو برای نخستین بار پس از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: لازم است بقیه مصرف کنندگان ماشین آلات هپکو از محصولات این شرکت بازدید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران و سایر شهرهایی که مترو دارند باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه آب سنگین اراک به ارزش هر کیلو ۸۰۰ دلار تولید می‌شود، گفت: نفت خام بشکه‌ای ۸۰ دلار به فروش می‌رسد، بر این اساس آب سنگین ظرفیت تولیدی ویژه‌ای در استان مرکزی به شمار می‌رود.

مخلص‌الائمه افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود و جانمایی آن هم انجام شده است.

کد خبر 751559

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی