Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری فرانسه از اروپا خواست تا در رابطه با ارتقای امنیت این قاره به جای اتکای اولیه به ائتلاف نظامی ناتو با روسیه وارد مذاکره شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به‌رغم تنش‌های اخیر پس از مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی سیاستمدار منتقد روس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری در ریگا، پایتخت لتونی گفت اروپایی‌ها باید بتوانند در روابط خودشان با روسیه تجدیدنظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: امنیت جمعی ما با توجه به وضعیت جغرافیایی، این را حکم می‌کند و ضرورت دارد که ما با روس‌ها وارد گفت‌وگو شویم.

ماکرون در جریان سفر سه روزه به لیتوانی و لتونی تلاش کرد تا بار دیگر این اطمینان را ایجاد کند که هدفش تقویت قابلیت‌های دفاعی اروپا به عنوان کامل‌کننده ناتو است، نه جایگزینی آن.

تلاش‌های ماکرون در قبال روسیه نگرانی‌هایی را در کشورهای بالتیک ایجاد کرده است؛ کشورهایی که روابطشان با روسیه حدود ۳۰ سال است، از زمان استقلال پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ سرد است. استونی و لتونی هر دو سهم قابل توجهی از قومیت روس‌تبار دارند، در حالی که جمعیت روس‌ها در لیتوانی بسیار کمتر است.

رئیس‌جمهوری فرانسه بار دیگر تاکید کرد که روسیه باید درباره مسمومیت ادعایی ناوالنی توضیح دهد، یا در غیر اینصورت این کشور با تبعات بین‌المللی مواجه می‌شود اما او حرفی از ماهیت این اقدامات تنبیهی به میان نیاورد.

ماکرون که زمانی از "مرگ مغزی" ناتو به علت فقدان رهبری آمریکا انتقاد کرده بود، سال گذشته تلاش‌هایی برای زدودن یخ روابط میان فرانسه و روسیه انجام داد؛ روابطی که با الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ لطمه دید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد