Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، پس از اظهارات اخیر احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، که گفته بود توافقنامه عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل موجب توقف اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن شده است، صائب عریقات که از افراد خیلی نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است با انتقاد شدید و بی سابقه از ابوالغیط، از وی خواست هر چه سریع‌تر استعفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عریقات در گفتگو با تلویزیون دولتی فلسطین گفت: احمد ابوالغیط با این اظهاراتش در واقع به طور آشکارا با دیدگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که نقطه اتکای توافقنامه‌های امضای شده میان امارات و بحرین از یک سو و اسرائیل از سوی دیگر است، موافقت کرد.

احمد ابوالغیط روز یکشنبه گفت: امارات با آمریکا توافق و به طرف اسرائیلی تحمیل کرد روند الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین را تعلیق کند، چون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌خواست الحاق یک سوم مساحت کرانه باختری رود اردن را اعلام کند، اما اکنون نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته در اعتراض به آنچه که ناکامی اتحادیه عرب در محکومیت عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد، از ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب کناره‌گیری کرد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد این تصمیم در پاسخ به عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با اسرائیل گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه عرب عادی سازی روابط با اسرائیل رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد