Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: بستن سفارت امریکا تصمیمی نادرست و در زمانی اشتباه است و امیدواریم که واشنگتن از این تصمیم خود منصرف شود.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا به خروج دیگر کشورها منجر خواهد شد، عنوان کرد: کار گذاشتن بمب‌های کنار جاده‌ای و حملات راکتی منجر به خروج دیگر کشورها از بغداد خواهد شد و ما در عراق با وضعیت مخاطره‌آمیزی رو به رو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فواد حسین ادامه داد: همزمان با وضعیت امنیتی و اقتصادی دشوار عراق، این اقدامات، وضعیت سیاسی کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد و این وظیفه دولت است که از هیات‌های دیپلماتیک حفاظت کند.

وی گفت: امیدواریم که دولت آمریکا از تصمیم خود در بستن سفارتخانه این کشور در بغداد منصرف شود زیرا این تصمیم در زمان و مکان نامناسبی اتخاذ شده است، ما شرایط انتخاباتی آمریکا را درک می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: وضعیت عراق متفاوت است، دولت این کشور، دولتی نوپاست و تصمیمات جدی برای ایجاد فرصت‌های مناسب اتخاذ شده است.

فواد حسین تاکید کرد: حمله به هیات‌های دیپلماتیک در چارچوب مقاومت نیست بلکه حمله به حاکمیت عراق و دولت این کشور است.

وی ادامه داد: در نشست سفرای اتحادیه اروپا در عراق با الکاظمی درباره تصمیم آمریکا در بستن سفارت خود در بغداد و خروج از عراق گفت‌وگو شد و اینکه این اقدام سیگنال‌های اشتباهی به داعش یا تندروهایی می دهد که به هیات‌های دیپلماتیک حمله می‌کنند.

311311

کد خبر 1438271

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق ایالات متحده آمریکا هیات های دیپلماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح