Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دستور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور به مراکز معاینه فنی خودور ؛ خودروها برای اخذ معاینه فنی طبق قانون ملزم به ارائه بیمه شخص ثالث می باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور ، علی جباری مدیرعامل صندوق و هیئت همراه با ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیدار و در خصوص قانون شخص ثالث و الزامات آن گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی با تشریح به ماده 41 قانون بیمه شخص ثالث و تکلیف این قانون به راه اندازی " سامانه جامع حوادث رانندگی" اظهار داشت:
قانونگذار به منظور ساماندهی امور مربوطبه حوادث رانندگی، دولت را مکلف کرده است «سامانه جامع حوادث رانندگی» را مطابق مقررات این قانون با مشارکت همه دستگاههای ذی‌ربط ایجاد و نسبت به روزآمد کردن و تحلیل مستمر داده‌ ای آن راه اندازی نماید و مقرر است نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(مراکز فوریت‌های پزشکی) اورژانس و بیمارستان‌ها سازمان پزشکی قانونی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی را فوراً در سامانه مذکور ثبت کنند، قوه قضائیه نیز مکلف است اطلاعات مربوط به آرای قضائی راجع به حوادث رانندگی را در سامانه مذکور قرار دهد.ضمن آنکه نیروی انتظامی هم موظف است همزمان باتعویض پلاک وسیله نقلیه، مشخصات مالک جدید را در «سامانه جامع حوادث رانندگی» درج کند.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز مکلف است اسنادتنظیم‌شده درخصوص وسایل نقلیه مانند نقل و انتقال، وکالت و رهن را درسامانه مذکور درج کند.
وی ادامه داد: بخش های مختلفی به این سامانه پیوسته و در حال تکمیل شدن است و امیدواریم پس از این نشست مجموعه های مرتبط با وزارت کشور با سرعت بیشتری در این سامانه که با هدف کاهش تقلبات ، تسریع در فرآیندهای رسیدگی به خسارت ها ، کنترل و کاهش تصادفات راه اندازی شده ، مشارکت نمایند.
جباری به موضوع الزام قانون شخص ثالث در بخش معاینه فنی خودورها اشاره کرده و گفت: متاسفانه در حال حاضر مراکز معاینه فنی در زمان مراجعه افراد بررسی بیمه نامه شخص ثالث را انجام نمی دهند که در این زمینه دستور عاجل مورد نیاز است.
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور به وضعیت موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث پرداخته و اظهار داشت : تکلیف قانون به توقیف موتورسیکلت ها و خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث است ، در زمینه موتورسیکلت با توجه به حجم خسارت های جانی و ریسک بالای آن ها ، انتظار اجرای قاطع قانون است .
در این نشست معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن قدردانی از خدمات صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور ، با تاکید بر اجرای قانون بیمه شخص ثالث دستور پیگیری در خصوص سامانه جامع حوادث رانندگی و ابلاغ موضوع بررسی بیمه شخص ثالث در مراکز معاینه فنی خودرو را صادر کرد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق تامین خسارتهای بدنی سامانه جامع حوادث رانندگی معاون امنیتی و انتظامی بیمه شخص ثالث وزارت کشور معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان

وزارت خارجه مصر اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای ایرانی درباره آتش‌بس غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشورها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفت‌وگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین 2 کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند