Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اختتامیه سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه  امروز چهارشنبه هم به صورت حضوری با شرکت تعدادی از مسوولان و شعرا و علاقمندان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان قروه و هم به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی با حضور شرکت کنندگان دیگر استان‌های کشور برگزار شد.

امام جمعه قروه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شعر عاشورایی ریشه در واقعه کربلا دارد، اظهار داشت: این شعر میراث معنوی همه شاعران قدیم و جدید است و باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام علی رستمی با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: استمرار دوره‌های مختلف این کنگره باعث شده هر سال شاهد جذب تعداد بیشتری از شاعران به حوزه شعر عاشورایی شویم.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این مراسم یادآور شد: دبیرخانه چهاردهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سامان احمدی با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسبی در زمینه عاشورا در همه شهرهای استان تدارک دیده شده است، اضافه کرد:  در سیزدهمین کنگره امسال ۱۱۰ شاعر با مجموع ۳۲۳ اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره کنگره شعر عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی داوری شده است، افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه از جمله اهداف برگزاری کنگره سیزدهم است.

شاعرانی از شهرهای اصفهان، خوزستان، تهران، کنگاور، بیجار و قروه به صورت آنلاین و حضوری در این مراسم به قرائت شعر پرداختند وبیانیه هیات داوران هم توسط منصور دولتی شاعر نامدار آیینی قرائت شد.

قبل از اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی هم چون دوره‌های گذشته  از یکی از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل آمد که امسال لوح سپاس به خانواده  شهید علی خلیلی تقدیم شد.

شاعران برگزیده بخش عاشورایی

با رای هیات داوران محمد مهدی امیری ازاستان زنجان رتبه نخست بخش شعر عاشورایی، علیرضا اطلاقی از استان مازندران رتبه دوم و رضا اسمخانی از استان زنجان رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش قرائت هم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حجت الاسلام عابدین رستمی از شهرستان قروه ، الهام عمومی از خمینی شهر استان اصفهان و حمدالله عبدالملکی از کردستان اهدا شد.

از دیگر تجلیل شوندگان بخش قرائت شامل محمد رحیمی‌رضوان از بیجار، اقبال عبدی از قروه، سید باقر موسوی و منصور ملاولی است.

شاعران بخش ویژه کنگره

با رای هیات داوران محمد خادم از استان اصفهان رتبه نخست، حسین خزائی از استان تهران رتبه دوم و زینب رحمانی از اندیمشک رتبه سوم را در بخش ویژه سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی از آن خود کردند

 ناصر دوستی از زنجان، محسن کاویانی از قم، حبیب عنبری از کرمانشاه هم از دیگر برگزیدگان بخش قرائت این دوره از کنگره شعر عاشورایی بودند که با اهدای لوح سپاس و جوایزی از آنها تجلیل شد.

در بخش پیر غلام هم احمد میرکی و ناصر کریمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها کردستان شعر قروه عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شعر قروه عاشورا کردستان شعر قروه عاشورا اخبار کنکور کنگره شعر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد آغاز به کار کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079132 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان