Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آمریکایی «مادرنا» که واکسن خود را در فاز سوم آزمایش‌ها قرار داده بود، نشانه‌های بهبود با این واکسن را در بزرگسالان گزارش کرد. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، طبق آخرین گفته محققان، نتایج یک مطالعه ایمنی بر روی گزینه‌های واکسن ویروس کرونا شرکت «مادرنا» روی بزرگسالان نشان داد که آنتی‌بادی‌های خنثی کننده ویروس در سطوح مشابه با آن‌هایی که در جوانان دیده می‌شود، تولیده شده و عوارض جانبی تقریبا مشابهی با آمپول‌های با دوز بالای آنفولانزا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مطالعه تصویر کامل‌تری از ایمنی واکسن در بزرگسالان و افراد مسن که بیشتر در معرض خطر کووید-۱۹ هستند، نشان می‌دهد. دکتر ایوان اندرسون، یکی از محققان اصلی این تحقیق از دانشگاه آموری در آتلانتا، گفت: «این یافته‌ها اطمینان بخش است، زیرا ایمنی با افزایش سن ضعیف می‌شود.»
این مطالعه توسعه آزمایش ایمنی فاز اول مادرنا بود که برای اولین بار روی افراد ۱۸ تا ۵ سال انجام شد. این شرکت دو دوز مختلف ۲۵ میکروگرم و ۱۰۰ میکروگرم را در ۴۰ فرد بالغ بین ۵۶ تا ۷۱ و مسن‌تر آزمایش کرد.
به طور کلی، این تیم دریافت که در بزرگسالان مسن که دو تزریق از دوز ۱۰۰ میکروگرم به فاصله ۲۸ روز دریافت کرده‌اند، واکسن پاسخ‌های ایمنی تقریبا مطابق با آنچه در بزرگسالان جوان‌تر دیده می‌شود، ایجاد می‌کند. مادرنا در حال آزمایش دوز بالاتر در آزمایش‌های فاز سوم قرار دارد که این مرحله آخرین مرحله قبل از گرفتن مجوز اضطراری و تاییدیه است.
از عوارض جانبی این واکسن، شامل سردرد، خستگی، بدن درد، لرز و درد در محل تزریق، عمدتا خفیف تا متوسط مورد انتظار است. حداقل در دو مورد، داوطلبان واکنش‌های شدیدی نشان دادند. یک نفر بعد از دریافت دوز پایین واکسن، تب درجه سه (تب ۳۹ درجه یا بالاتر) را تجربه کرد. در مورد دیگری نیز وجود خستگی شدید از عوارض تزریق دارو بوده که کاهش‌ فعالیت‌های روزانه فرد را به همراه داشته است. به طور معمول، عوارض جانبی بلافاصله پس از دریافت واکسن رخ داده و به سرعت برطرف می‌شوند.
اندرسون بیان کرد: «این همان چیزی است که بسیاری از افراد مسن با واکسن آنفلوانزا با دوز بالا تجربه می‌کنند. آن‌ها ممکن است احساس خستگی کنند یا تب داشته باشند.»
مادرنا از فناوری جدیدی استفاده می‌کند و ممکن است مصرف داروی این شرکت خطرناک نیز باشد، اما کسی مجبور به مصرف آن نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد

مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال 1403 در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان نتایج زیر به دست آمد:

1- ابراهیم فتحی از فارس
2-مجتبی خاکی از قزوین
3-رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی

در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی نوجوانان نتایج زیر به دست آمد:

1- محمد مهدی طهماسبی از البرز
2-ماهان صفری از ایلام
3-محمد مهدی مهدورزاده از تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید