Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:11:12 GMT

افتتاح نخستین مرکز کسب و کار شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۰۷۳۳

افتتاح نخستین مرکز کسب و کار شهرداری تهران

نخستین مرکز توتیای کسب و کار شهرداری تهران در منطقه ۹ به وسعت 500 متر مربع و با حضور اعضای شورای شهر تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارتهران و رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار و مدیران شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹ در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در تلاشیم تا با ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این منطقه به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنیم و به تبع آن به شهری پایدار و پویا برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی لاری افزود: پایدار ساختن و تداوم کسب ‌و کار از مسایل بسیار مهم می باشد که در این مراکزی که به همت سازمان خدمات اجتماعی و شهرداری های مناطق رقم میخورد ممکن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم با تشریح اینکه این طرح در ادامه و پیوسته به طرح ابتکار و در حوزه تسهیلگری می باشد افزود: یکی از مهم ترین هدف های توسعه اقتصادی در هر منطقه و شهری، ایجاد اشتغال و مهم ترین سازوکار و ابزار آن، کارآفرینی است که باعث کاهش بیکاری و افزایش بهره وری افراد و منابع و همچنین پایداری آن شغل است. 
سید مالک حسینی با تاکید بر نقاط شاخص این طرح خاطر نشان کرد: محوریت در این طرح توتیا، محله محوری و همچنین تسهیلگری در توسعه کسب و کار است.
وی در پایان با بیان این مطلب که این مرکز به نوعی تلاش برای رفتن به سمت اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و آینده است اظهار داشت: نتایج توسعه کارآفرینی، افزایش نوآوری، ارتقای سطح فناوری، افزایش اشتغال، تولید دانش فنی‌ و تولید و توزیع متوازن درآمد در سطح جامعه است که در نتیجه می تواند افزایش ثروت ملی و رشد اقتصادی جامعه را دربرداشته باشد و در نهایت دوری و پیشگیری از خطرات و آسیب هایی که در آینده گریبان گیر جامعه می شود.

علی فیروزی رئیس مرکز ملی ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار  نیز در این مراسم گفت: مقوله کارآفرینی شهری مدت زیادی است که مطرح و موضوع قابل توجهی است که کشور های دیگر از همین روش توانسته اند اقتصاد خود را ارتقا بخشند و اقتصاد تعامل پذیر داشته باشند.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام اینکه شهرداری تلاش خوبی را داشته است افزود: بایستی یک بسته کامل و جامع از تسهیل گری داشته باشیم که توانمندسازی بخش خصوصی قسمتی از آن است تا به کارآفرینی شهری بهینه دست پیدا کنیم.

وی به خدماتی که شهرداری تهران می تواند به شهروندان ارایه کند پرداخت و اظهار داشت: شبکه سازی اجتماعی ارتباطی و تسهیل تعاملات محیطی که به شکل مناسبی در این مرکز توتیای کسب و کار دیده شده در کنار باز تعریف مشاغل شهری که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند و تعریف مشاغل نوینی که با زمینه های موجود شهر همخوانی داشته باشند، از دیگر اقدامات در این حوزه هستند. 
فیروزی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات عملیاتی هم که مورد توجه باید قرار گیرد، ایجاد مناطق پاک از مجوز، برای ایجاد کسب و کار متناسب منطقه، استاندارد سازی مشاغل نوظهور و برند سازی است.

او همچنین هدفمند کردن سرمایه گذاری را مهم دانست و گفت: استفاده از پس انداز راکد خانگی مردم در گروی ایجاد اعتماد در مردم و موضوع تامین سرمایه از مواردی است که باید در این خصوص این مراکز برنامه هایی را هم داشته باشند و بتوان از این فرصت و ظرفیت برای رشد استفاده کرد.

محمد جواد حق شناس،  رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره  به این که امروزه مخاطرات گوناگونی زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انسان ها در تمامی جوامع را در بر گرفته است گفت: هیچ فرد یا سازمان و حتی دولت نمی تواند از زیر بار مسئولیت ناشی از مخاطرات فعلی و آینده شانه خالی کند و همه باید در جایگاه خود پای کار باشند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، حق شناس با اشاره به اینکه شورای شهر نیز در این راه همگام با شهرداری تهران است  افزود : تلاش خواهیم کرد تا این طرح را از بستر منطقه به فرا منطقه ای ارتقا دهیم تا شاهد رشد و توسعه کارآفرینی در شهر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شوراي شهر تهران كسب و كار شهرداری تهران کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند

 افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای، چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحد‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در زمان حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید سهند در حال اجراست که غالب پروژه‌ها دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هستند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند