Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@16:24:41 GMT

حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه قطعی است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۰۷۵۵

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردیدناپذیر است، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردیدناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است به هیچ دولت خارجی مربوط نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این گونه اظهارنظر‌ها و تکرار ادعا‌های بی اساس، تاثیری بر حق حاکمیت ایران نداشته و نخواهد داشت و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و قانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مداخلات مخرب امارات در برخی کشور‌ها و مشارکت فعال این کشور در جنگ افروزی، اظهار داشت: توافق عادی‌سازی ابوظبی با رژیم غاصب، جنگ‌طلب و بحران‌آفرین صهیونیستی در واقع امارات را به بخشی از بحران در منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است.

«شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز سه‌شنبه در چهاردهمین روز از نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح اتهاماتی، مدعی حاکمیت این کشور بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی شده بود. برچسب ها: سخنگوی وزارت خارجه ، خطیب زاده ، جزایر سه گانه ، شیخ عبدالله بن زاید ، امارات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه خطیب زاده جزایر سه گانه امارات حق حاکمیت ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است. 

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاریها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد