Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در برخی مناطق حاشیه‌ای در شهرستان‌های خوزستان برخی انشعابات آب از مسیر فاضلاب عبور می‌کند و شکستگی جزئی به ویژه در زمان قطعی یا افت فشار آب، می‌تواند فاضلاب را وارد شبکه توزیع کند.

مهران معلم در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۹ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به میزان مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع شهری در خوزستان اظهار کرد: میزان مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع شهری در شش ماهه نخست امسال خوزستان در فصل بهار، ۹۵ درصد و در فصل تابستان ۹۶ درصد و میانگین شش ماهه ۹۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: میزان مطلوبیت کلرسنجی آب شبکه توزیع شهری نیز در فصل بهار ۸۴.۱ درصد، در تابستان ۸۴.۹ و میانگین استانی ۸۴.۵ درصد بوده است. همچنین میزان مطلوبیت کدورت آب شبکه توزیع شهری در فصل بهار ۷۵ درصد، در تابستان ۷۵.۵ و میانگین شش ماهه نیز ۷۵.۲ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در بحث کدورت آب مشکل جدی داریم؛ ماهشهر، شادگان، شرق اهواز، حمیدیه، آبادان، رامشیر و کارون به ترتیب درصدهای پایین مطلوبیت کدورت آب را به خود اختصاص داده‌اند.

معلم بیان کرد: در شهرستان‌های ماهشهر، رامشیر، رامهرمز، اندیکا و شادگان باید در خصوص میزان مطلوبیت میکروبی و در آبادان، اندیکا، آغاجاری و دشت آزاداگان باید در خصوص مطلوبیت کلرسنجی بیشتر اقدام شود. در زمینه مطلوبیت کدورت نیز باید در ماهشهر، شادگان، کارون، اهواز، حمیدیه و آبادان بیشتر کار شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت آب روستایی خوزستان در شش ماهه نخست امسال نیز گفت: میزان مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع روستایی در فصل بهار ۸۵ درصد، تابستان ۸۲ درصد و میانگین استانی ۸۳.۵ درصد بوده است و اهواز در خصوص مطلوبیت میکروبی آب روستایی شاخص پایینی دارد.

وی افزود: میزان مطلوبیت کلرسنجی آب شبکه توزیع روستایی خوزستان در فصل بهار ۷۴ درصد، در تابستان ۶۷.۲ درصد و میانگین استانی ۷۰.۶ درصد بوده است. در مطلوبیت کدورت آب شبکه توزیع روستایی نیز آبادان با ۹.۷ درصد و حمیدیه با ۱۵.۵ درصد کمترین میزان را دارند. میانگین استانی میزان مطلوبیت کدورت شبکه آب توزیع روستایی خوزستان نیز ۶۵.۲ درصد است.

معلم بیان کرد: در زمینه مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع روستایی؛ غرب و شرق اهواز، هویزه، مسجدسلیمان و آغاجاری نیاز است کار شود. در زمینه کلرسنجی نیز در آبادان، رامهرمز، شوش، بهبهان، اهواز، اندیکا و دشت آزادگان و در زمینه مطلوبیت کدورت در آبادان، حمیدیه، شادگان، اهواز، هویزه، کارون، رامشیر و باوی باید بیشتر اقدام شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شکستگی‌های متعدد در شبکه‌های توزیع آب، افت فشار و قطعی آب و توزیع نوبتی آب و انشعابات غیرمجاز، برخی مشکلات ما در حوزه آب شرب خوزستان هستند.

وی افزود: در برخی مناطق حاشیه‌ای در شهرستان‌های خوزستان برخی انشعابات آب از مسیر فاضلاب عبور می‌کند و شکستگی جزئی به ویژه در زمان قطعی یا افت فشار آب، می‌تواند فاضلاب را وارد شبکه توزیع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب شرب فاضلاب مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع آب شبکه توزیع روستایی آب شبکه توزیع شهری میانگین استانی درصد بوده فصل بهار کدورت آب شش ماهه ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد