Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:45:43 GMT

قدرت سرایت کرونا افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۴۸۳

قدرت سرایت کرونا افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت سرایت کرونا در جامعه افزایش یافته است، اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده ویروس کرونا تغییر ساختاری نداشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا مردم همکاری خوبی را با سیستم بهداشتی و درمانی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعطیلات اخیر نقش مهمی در افزایش تعداد بیماران کرونا در بخش سرپایی و بستری شد، گفت: برخی افراد جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی هستند و همین امر شیوع این بیماری شدت می بخشد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون تعطیلات پیش رو موجب نگرانی حوزه درمان برای افزایش شیوع این بیماری شده است و باید در این زمینه محدودیت‌های اندیشیده شود و در تصمیم گیری ها قاطع عمل کرد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جریمه به عنوان راهکارهای اصلی در راستای مقابله با کرونا است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا از مهمترین اهداف وزارت بهداشت است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را برای مقابله با کرونا با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشند.

وی گفت: کودکان مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا هستند و حضور تعداد بالای دانش آموز در مدارس بسیار خطرناک است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: تعطیلی کسب و کار و واحدهای صنفی جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان‌ها باشد.

کد خبر 5037372

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم جان بابایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی معاون درمان وزیر بهداشت مقابله با کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟