Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:34:16 GMT

ناشنوایان کمک هزینه کاشت حلزون دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۶۷۲

ناشنوایان کمک هزینه کاشت حلزون دریافت می‌کنند

جمیله میرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 4 مورد کمک‌هزینه کاشت حلزون  به ناشنوایان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، گفت: مبالغ پرداخت شده با توجه به اعتبارات موجود بین سه تا 6 میلیون و 600 هزار تومان است.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر کاشت حلزون بین 6 ماه تا 6 سال انجام شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، ادامه داد: همچنین در 6 ماهه نخست امسال 30 مورد خدمات تعمیر کاشت حلزون و بیش از 2 هزار باطری سمعک بین ناشنوایان استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته 12 مورد کمک هزینه کاشت حلزون به ناشنوایان متقاضی پرداخت شد. 

میرنژاد اضافه کرد: پرداخت کم‌هزینه کاشت حلزون، خرید سمعک و باطری، تربیت شنوایی، گفتاردرمانی، پرداخت مستمری و هزینه‌های درمانی و کمک‌های موردی از جمله خدماتی است که اداره‌کل بهزیستی استان به ناشنوایان ارائه می‌دهد.

وی گفت: تهیه زنگ بی‌سیم ناشنوایان و آیفون تصویری، نصب برچسب خودرو ویژه ناشنوایان از جمله خدمات مناسب‌سازی است که به این گونه افراد ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان یک مرکز شنوایی و یک موسسه خیریه برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری برای ناشنوایان فعال است، عنوان کرد: همچنین دو مرکز شنوایی‌سنجی غیردولتی در لردگان و فارسان و دو مرکز دولتی در شهرکرد و بروجن در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: از مجموع ناشنوایان استان، 540 نفر دارای اختلالات شنوایی خفیف، یک هزار و 570 نفر اختلالات متوسط، یک هزار و 662 نفر دارای مشکلات شدید شنوایی و 288 نفر دارای اختلالات خیلی شدید هستند.

گفتنی‌است، هشتم مهر برابر با 30 سپتامبر به‌عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/68024/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روز ناشنوایان کاشت حلزون هزینه کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرام رئیسی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: از جمله خدمات امداد ویژه این قشر می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمندسازی، مشاوره تحصیلی و دوره‌های آموزش تست‌زنی و آمادگی برای کنکور ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، ابراز کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم، یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

کد خبر 749443

دیگر خبرها

  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان