Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هواداران خود برای حضور پیدا کردن در شعب اخذ رأی و نظارت بر روند رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری، باعث بروز نگرانی‌ها از ارعاب رأی‌دهندگان شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارشناسان انتخاباتی دموکرات و مستقل آمریکایی شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) درخواست ترامپ از حامیانش برای عمل کردن به عنوان ناظران غیررسمی در انتخابات ماه نوامبر را تقبیح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در مناظره انتخاباتی بامداد چهارشنبه با «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، از هواداران حزب جمهوری‌خواه دعوت کرد تا به مکان‌های رأی‌گیری رفته و تمام روند انتخابات را به دقت زیر نظر بگیرند.

بر این اساس، کارشناسان آمریکایی معتقدند که این درخواست ترامپ، تلویحاََ دعوت به ارعاب غیرقانونی رأی‌دهندگان است.

به نوشته رویترز، چهره‌های دموکرات با متهم کردن ترامپ به تلاش برای ارعاب رأی‌دهندگان مخالف خود، تاکید کردند این اقدام غیرقانونی، قابل پیگرد قانونی است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «او (ترامپ) در حال ترساندن مردم است».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: رأی دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ