Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:46:05 GMT

رازمهم که شمارابه خواب عمیق میبرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۶۴۴

نباید تنها بر ساعت خواب تمرکز کرد بلکه کیفیت کلی خواب نیز مهم است؛ در این مطلب به راز مهمی که می‌تواند کیفیت مطلوب خواب را تضمین کند پی می‌برید. ناطقان: بی خوابی یا کمبود خواب عارضه‌ای است که به قدری شایع شده که تقریبا می‌توان گفت از هر دو نفر، یک نفر به آن مبتلاست. این مشکل اکنون بیش از هر زمان دیگری گریبان مردم را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش اصلی آنجاست که مردم برای گذران زندگی خود کار و تلاش میکنند و آنگاه تمامی این ابزار مدرن منجر به خستگی مداوم بدن‌ها و چشم‌های آن‌ها می‌شود. روند زندگی خیلی از ما در انتهای روز حاصلی جز خستگی و بی حوصلگی ندارد.

از آنجا که کمبود خواب هیچ علامت واضحی ایجاد نکرده و به طور کلی عامل تخریب سلامتی است - اکثر افراد تمایل دارند که آن را نادیده بگیرند، مگر اینکه این معضل شروع به تأثیر بر زندگی روزمره افراد کند. وقتی صحبت از مدیریت خواب می‌شود، ممکن است غذای سالم آخرین چیزی باشد که به ذهن شما خطور می‌کند. تمرکز نباید فقط بر ساعت خواب باشد، بلکه کیفیت کلی خواب شما نیز مهم است.


بادام
بادام منبع غنی از ملاتونین بوده که یک هورمون اصلی خواب است. این هورمون ساعت داخلی بدن را تنظیم و بدن را آماده یک خواب عمیق و باکیفیت می‌کند. ثابت شده که مصرف بادام به طور منظم سطح کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. به غیر از ملاتونین، بادام سرشار از منیزیم است که این ماده نیز در بهبود کیفیت خواب مفید می‌باشد.

شیر
مصرف یک لیوان شیر گرم یکی از بهترین دارو‌های قدیمی برای اطمینان از خواب بهتر است. شیر حاوی تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است. تمام این چهار ترکیب به تنظیم بهتر خواب کمک می‌کند. تریپتوفان موجود در شیر با برخی از مواد شیمیایی مغز که مسئول حفظ ساعت بیولوژیکی خواب و بیداری هستند، ترکیب می‌شود. سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید.

چای بابونه
چای بابونه از گل‌های خشک بابونه تهیه می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای بابونه یکی از بهترین دارو‌های گیاهی برای درمان بی خوابی است. بابونه از یک گیاه فلاونوئید به نام آپی ژنین تشکیل شده که مغز را برای بهبود کیفیت خواب تحریک می‌کند. بهترین قسمت این بخش است که «چای بابونه کاملا فاقد کافئین است».

گردو
به غیر از بادام، گردو یکی دیگر از مغز‌های شگفت انگیزی است که به تنظیم خواب بهتر کمک می‌کند. گردو حاوی تریپتوفان است که یک اسید آمینه بوده و به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند؛ هر دوی این مواد مسئول تحریک خواب آرام هستند.

کاهو
کاهو یک ماده غذایی آرام بخش و قدرتمند است. به این دلیل که کاهو حاوی ترکیبی به نام لاکتور کاریم بوده و از آن به عنوان «تریاک کاهو» نیز یاد می‌شود چرا که با آرام بخشی به سیستم عصبی آنهم به طور طبیعی، باعث خواب می‌شود.

علاوه بر ایم مواد غذایی، دقتداشته باشید که حداقل ۳ ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نکنید، از مصرف غذا‌های روغنی، تصفیه شده و فرآوری شده به خصوص قبل از خواب خودداری کنید، بعد از صرف شام بلافاصله به رختخواب نروید، بین آخرین وعده غذایی و زمان خواب باید حداقل ۲-۳ ساعت فاصله باشد. مصرف هر نوع الکل را قبل از خواب رها کنید، زیرا می‌تواند الگوی خواب را مختل کند.

بدیهی است که خواب یک ضرورت اساسی انسان بوده و هیچ کس نباید از آن محروم شود. یک رژیم غذایی سالم به طرق مختلف باعث ایجاد خوابی با کیفیت می‌شود، خوابی که انرژی بی نظیری در فعالیت روزانه را برای شما تضمین می‌کند! منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: راز مهم ، خواب عمیق ، کیفیت مطلوب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: راز مهم خواب عمیق کیفیت مطلوب قبل از خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است

مهدی اله‌پور گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۳ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۱ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند