Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@02:04:38 GMT

توسعه ارتباطات خراسان جنوبی با افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۳۳۸

توسعه ارتباطات خراسان جنوبی با افغانستان

معتمدیان بیان کرد: از این طریق می‌توان در عرصه‌های صادرات برق، توسعه کشت‌های فراسرزمینی به ویژه در محصولات آب‌بر فعالیت‌های چشمگیری داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نیرو بر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های کشور افغانستان تاکید شد.

«محمد صادق معتمدیان» در دیدار با «رضا اردکانیان» در تهران که با حضور ۲ تن از معاونان وزارت نیرو همراه بود، ضمن تشریح ظرفیت‌های بالقوه استان خاطرنشان کرد: از ظرفیت هم‌مرزی با کشور افغانستان می‌توان در بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ارائه توضیحات جامع درخصوص مرز ماهیرود و اقدامات استان در راستای بهسازی شرایط برای تجار ایرانی و افغانستانی، متذکر شد: در موقعیتی که شیوع کرونا، مبادلات مرزی را در همه مناطق کشور تحت الشعاع قرار داده، تسهیل شرایط و تامین زیرساخت‌های لازم در این مرز، رشد صادرات را به همراه داشت. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مرز ماهیرود اصلا تعطیل نشد و این زیرساخت مهم در شهرستان سربیشه و وجود سه بازارچه مرزی دیگر در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و زیرکوه، فرصت‌های خوبی برای توسعه مناسبات ۲ کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی است. 

وی تصریح کرد: از این طریق می‌توان در عرصه‌های صادرات برق، توسعه کشت‌های فراسرزمینی به ویژه در محصولات آب‌بر فعالیت‌های چشمگیری داشت. 

معتمدیان از تلاش استان برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق گفت و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در دست اقدام و تولید برق در استان، زمینه برای صادرات انرژی فراهم می‌شود. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع آب استان اشاره کرد و گفت: تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و موضوع آبرسانی پایدار به روستاها از اولویت‌های استان است که به طور جدی دنبال می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای احداث چهار سد تغذیه مصنوعی در شهرستان‌های مرزی استان، همراهی وزیر نیرو با تسریع در روند تامین اعتبارات مورد نیاز و اجرای کار را خواستار شد. 

وی گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز، تا پایان دولت شاهد افتتاح یکی از این چهار سد خواهیم بود. 

موضوعات فرسودگی شبکه‌ها و اهمیت اصلاح آن در کاهش هدر رفت آب، اجرای پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاها در راستای پایدارسازی آب شرب و بهداشتی، کمک به توسعه زیرساخت‌های لازم در زمینه بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان در شرق ایران به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین آنهاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیرو ارتش اردکانیان معتمدیان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمامی محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرز بودن این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم