Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:05:22 GMT

خرمای ایرانشهر به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۳۹۵

خرمای ایرانشهر به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

مجید فیاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:نخل‌کاران شهرستان ایرانشهر از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون افزون‌بر ۲۲هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است اظهارداشت: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش‌از ۵٠ رقم خرما در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

وی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای این شهرستان  توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود.

فیاضی اظهارداشت: ایرانشهر دارای هفت سردخانه با ظرفیت بیش‌از ١۵ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.

وی گفت: هم‌اینک بیش‌از ١٠ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول و بسته بندی خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: ٨٠ درصد خرمای این شهرستان از نوع ربی و مضافتی است. 

وی با بیان اینکه متوسط برداشت خرما ۶.۵ تن در هکتار است پیش‌بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خرما صادرات غیر نفتی ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خرما صادرات غیر نفتی ایرانشهر سیستان و بلوچستان خرما صادرات غیر نفتی ایرانشهر اخبار کنکور بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در پی اعلام چند مورد تیراندازی به سمت شهروندان ایرانشهری در محلات این شهرستان، بررسی موضوعات به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در صحنه و اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس با سلاح کلاش و کلت کمری به سمت یکی از شهروندان تیراندازی که موجب مجروحیت یک نفر شده و عاملان شرارت از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این جرم، با انجام کار دقیق پلیسی هشت نفر از متهمان شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح‌های به کار رفته در این تیراندازی‌ها همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو