Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی اعتبارات تملک دارایی‌های سال ۹۸ را حدود ۷۶۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار در قالب اسناد خزانه به استان فارس تخصیص پیدا کرده است که خوشبختانه نزدیک به صد در صد این اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است.

او تصریح کرد: از مجموع اعتبار جذب شده اسناد خزانه در استان فارس ۷۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به۸۲ دستگاه‌های اجرائی، دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و علمی و نیز ۱۰۵ شهرداری
بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین بیان کرد: از اعتبار ۷۶۶۰ میلیارد ریالی عمرانی فارس، ۷۲۳۵ میلیاردریال مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۴۲۴ میلیارد ریال مربوط به شهرداری‌ها بوده است.

به گفته او، نرخ جذب اعتبارات در این حوزه در دستگاه‌های اجرایی ۹۸ درصد و در شهرداری‌ها ۹۴ درصد بوده است.

رضایی اعلام کرد: این اعتبارات مربوط به دستگاه ها، نهاد‌ها و شهرداری‌هایی بود که دارای تخصیص اسناد خزانه اسلامی مربوط به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۸ بودند.

او اظهار کرد: استان فارس جزو ۵ استان برتر کشور در جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در سال ۹۸ بوده است.

معاون عمرانی استانداری فارس البته در خصوص اعتبارات مصوب هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فارس در سال ۹۹ نیز توضیح داد و گفت: این اعتبارات برای امسال، رقمی معادل ۱۳هزار و ۶۸۰ میلیاردریال است که با توجه به ابلاغ تخصیص به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های دارای اعتبار برای جذب اسناد خزانه، انتظار می‌رود این دستگاه‌ها و نهاد‌ها به تدریج برای جذب اعتبارات اقدام کرده و از هر گونه اهمال کاری و فرصت سوزی در این پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی استانداری فارس دستگاه های اجرایی اسناد خزانه شهرداری ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟